Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia (CROSBI ID 442581)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vojvodić, Sonja
Kiš Žuvela, Sanja ; Čorić, Ana
hrvatski
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia
Diplomski rad usmjeren je prikazivanju specifičnosti slijepog učenika integriranog u nastavu solfeggia u glazbenim školama. Lišen uvriježenih predrasuda, slijepi je učenik postavljen u kontekst osjetilne kompenzacije, čime pokazujemo da sljepoća ipak ne mora dovesti do smanjenja praga osjetljivosti u ostalih osjetila, već može i rezultirati kvalitetnijom diskriminacijom elemenata zvuka kod onih slijepih pojedinaca koji su i glazbeno obrazovani. Taktilne i haptičke senzacije su, uza slušne, glavni izvor perceptivnih informacija u slijepih, što se u nastavi može primijeniti kroz pretvorbu određenih glazbenih elemenata iz slušnih u opipne. Prema Stančiću (1991), u slijepih postoji veća tendencija za konkretno naspram apstraktnome mišljenju. Nastavu je iz tog razloga potrebno maksimalno verbalizirati. U radu se razmatraju pojedine aktivnosti te korištenje pomoćne računalne programske podrške u nastavi. Predstavljamo aktivnosti za pospješivanje učenja ritma i melodije, poput Orffova instrumentarija te određenih igara. Podaci dobiveni analizom predmetne literature uspoređeni su s iskustvima dobivenim intervjuiranjem triju sudionika nastavnoga procesa.
glazbena pismenost ; glazbene sposobnosti ; sljepoća ; solfeggio
nije evidentirano
engleski
The characteristics of blind pupils in elementary solfeggio class
nije evidentirano
aural training ; blindness ; music abilities ; musical literacy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
17.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Muzička akademija
Zagreb, Hrvatska