Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia (CROSBI ID 442581)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vojvodić, Sonja Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia / Kiš Žuvela, Sanja ; Čorić, Ana (mentor); Zagreb, Hrvatska, Muzička akademija, . 2019

Podaci o odgovornosti

Vojvodić, Sonja

Kiš Žuvela, Sanja ; Čorić, Ana

hrvatski

Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia

Diplomski rad usmjeren je prikazivanju specifičnosti slijepog učenika integriranog u nastavu solfeggia u glazbenim školama. Lišen uvriježenih predrasuda, slijepi je učenik postavljen u kontekst osjetilne kompenzacije, čime pokazujemo da sljepoća ipak ne mora dovesti do smanjenja praga osjetljivosti u ostalih osjetila, već može i rezultirati kvalitetnijom diskriminacijom elemenata zvuka kod onih slijepih pojedinaca koji su i glazbeno obrazovani. Taktilne i haptičke senzacije su, uza slušne, glavni izvor perceptivnih informacija u slijepih, što se u nastavi može primijeniti kroz pretvorbu određenih glazbenih elemenata iz slušnih u opipne. Prema Stančiću (1991), u slijepih postoji veća tendencija za konkretno naspram apstraktnome mišljenju. Nastavu je iz tog razloga potrebno maksimalno verbalizirati. U radu se razmatraju pojedine aktivnosti te korištenje pomoćne računalne programske podrške u nastavi. Predstavljamo aktivnosti za pospješivanje učenja ritma i melodije, poput Orffova instrumentarija te određenih igara. Podaci dobiveni analizom predmetne literature uspoređeni su s iskustvima dobivenim intervjuiranjem triju sudionika nastavnoga procesa.

glazbena pismenost ; glazbene sposobnosti ; sljepoća ; solfeggio

nije evidentirano

engleski

The characteristics of blind pupils in elementary solfeggio class

nije evidentirano

aural training ; blindness ; music abilities ; musical literacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

17.06.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Muzička akademija

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti