Upotreba digitalnih alata u radu s učenicima s teškoćama u posebno odgojno-obrazovnim ustanovama (CROSBI ID 705891)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Femec, Luka ; Mašić Fabac, Valentina ; Smolić, Maja ; Šarko, Petra
hrvatski
Upotreba digitalnih alata u radu s učenicima s teškoćama u posebno odgojno-obrazovnim ustanovama
Cilj ovog rada je istražiti važnost i značaj digitalnih tehnologija, ali i izazove u kreiranju nastave na daljinu i poticanja učenika s teškoćama na realizaciju predviđenog nastavnog plana i programa. Istraživanje je provedeno online anketnim upitnikom s djelatnicima tri posebno odgojno-obrazovne ustanove Koprivničko-križevačke županije, a rezultati upitnika prikazati će njihove stavove općenito prema digitalnim alatima i nastavi na daljinu. Iako je korištenje novih tehnologija svakodnevnica u nastavi učenika s teškoćama, u periodu izolacije bilo je važno pronaći način za motivaciju i praćenje nastavnih sadržaja kako učenika tako i njihovih roditelja. Biti roditelj djeteta s teškoćama veliki je izazov, posebice u ovom periodu kada roditelj osim svoje prirodne uloge mora djelomično preuzeti i ulogu učitelja te pomoćnika u nastavi. Iz tih razloga, učitelj ječesto koristeći digitalne alate morao dodatno prilagoditi nastavni sadržaj koji će biti razumljiv djetetu, ali i roditelju te putem društvenih mreža, video poziva, telefona održavati komunikaciju kako bi učenik i dalje osjećao socijalizacijski aspekt i povezanost sa svojim učiteljem.kola učenicima s teškoćama ne predstavlja samo mjesto učenja akademskih vještina, već priliku za unaprjeđivanje socijalnih kompetencija, pozitivnih vršnjačkih odnosa, kontinuiranu strukturu rada te razvijanje svakodnevnih vještina. Većina teškoća vrlo često podrazumijeva različiti pristup učeniku, individualizaciju te prilagodbu zadataka. Budući je izolacija nastupila iznenadno, a učenici s teškoćama vrlo često su podložni unaprijed predviđenom rasporedu i rutini, važno je bilo objasniti razloge ostanka kod kuće i način funkcioniranja nastave na daljinu. Zbog svega navedenog, Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetomPrimošten, 6. -8. travnja 2021.93učitelji su se nerijetko našli u stresnim situacijama, gdje im je također bila potrebna dodatna motivacija i podrška. Ipak, pozitivna strana nastave na daljinu je mogućnost razvijanja bolje povezanosti i suradnje između učitelja i roditelja, ali i prilika za dodatnim radom roditelja te uvid u mogućnosti i znanja djeteta koja do sada možda nisu bila primijećena i otkrivena. aključno, uvijek je važno imati na umu da je roditelj samo roditelj te da nam u središtu planiranja nastavnog rada uvijek treba biti učenik, kako u akademskim vještinama tako i u funkcioniranju u svakodnevnim situacijama u svojim lokalnim sredinama. Pružanje podrške, osiguravanje informatičke opreme, kontinuirane edukacije i pravovremenih informacija djelatnicima posebno odgojno-obrazovnih ustanova koju većinu čine edukacijski rehabilitatori, predstavlja glavni preduvjet ostvarivanja planiranih odgojno-obrazovnih ishoda i ciljeva te kontinuiranog nastavnog procesa kod učenika s većim teškoćama u razvoju.
digitalni alati, nastava na daljinu, učenik s teškoćama u razvoju
nije evidentirano
engleski
Use of digital tools in teaching students with developmental difficulties in special education institutions
nije evidentirano
digital tools, distance learning, student with developmental difficulties
nije evidentirano
Podaci o prilogu
92-93.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom
Zupanc, Antun ; Kos, Renata
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske
978-953-58871-3-3
Podaci o skupu
Znanstveno-stručna konferencija "Odgojno-obrazovna, zdravstvena i socijalna infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom"
predavanje
06.04.2021-08.04.2021
Primošten, Hrvatska