Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike (CROSBI ID 442541)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vogel, Alan Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike / Ivanjko, Edouard ; Gregurić, Martin (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Vogel, Alan

Ivanjko, Edouard ; Gregurić, Martin

hrvatski

Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike

Cestovni promet se dinamički mijenja ovisno o vremenu, a to se najbolje može uočiti tijekom vršnog sata. U današnje vrijeme dolazi do promjena gradskih zona ovisno o gradnji ili obnovi starih objekata i migraciji stanovništva koje sve više dolazi živjeti u gradovima u potrazi za boljim prilika. Radi porasta potražnje korištenja transportnih usluga na gradskim cestama dolazi do sve većih problema prometnih zagušenja. Iz tog razloga potrebna su nova rješenja u vidu smanjivanja prometnih zagušenja, onečišćenja okoliša i poboljšanja postojeće prometne infrastrukture s obzirom na to da se gradske ulice više ne mogu proširiti. Iz tih razloga ciljevi ovoga rada su izrada algoritma za adaptivno upravljanje semaforiziranog raskrižja u cilju smanjenja duljine repa čekanja i broja zaustavljanja vozila na gradskim raskrižjima. Napravljeni algoritam ima četiri metode upravljanja i testiran je koristeći realne prikupljene podatke o broju vozila (prometna potražnja) na raskrižju, te je ispitano djelovanje algoritma u uvjetima gdje je prometna potražnja povećana, odnosno smanjena za 40%. Za potrebe ispitivanje algoritma upravljanja semaforiziranog raskrižja izraden je model raskrižja primjenom mikroskopskog simulatora PTV VISSIM u kojemu se vršila simulacija. Algoritam je izraden unutar programskog jezika Python preko kojeg su se pokretale simulacije i algoritmi, te se preko COM veze Python- VISSIM upravljalo semaforiziranim raskrižjem.

Inteligentni transportni sustavi, semaforizirano raskrižje, signalni plan, genetski algoritam, neizrazita logika, smanjenje repova čekanja

nije evidentirano

engleski

Adaptive Control of Isolated Signalized Intersections using Fuzzy Logic

nije evidentirano

Intelligent Transportation System, signalized intersection, signal program, genetic algorithm, fuzzy logic, reducing queue length

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42

24.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport

Poveznice