Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama (CROSBI ID 297458)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vrbanović, Dorotea ; Radanović, Ines ; Begić, Valerija Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama // Educatio biologiae, (2018), 4; 1-16. doi: 10.32633/eb.4.1

Podaci o odgovornosti

Vrbanović, Dorotea ; Radanović, Ines ; Begić, Valerija

hrvatski

Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama

Cilj ovog istraživanja bio je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne škole i gimnazije. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali slikovne zadatke primjene znanja i konceptualnog razumijevanja u on line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept Životni ciklusi te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Prosječna riješenost provjere za 10 % odudara od srednje riješenosti provjera iz biologije na nacionalnoj razini. Pogrešan odabir slika za pojedine faze unutar životnog ciklusa upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, jer učitelji nisu u poučavanju koristili univerzalne obrasce, odnosno na njih upućivali. Slabije snalaženje učenika u univerzalnom obrascu posljedica je izostanka ili nedovoljne upotrebe grafičkih organizatora znanja tijekom učenja te nedovoljnog naglašavanja principa i poveznica pri poučavanju životnih ciklusa različitih organizama. Na rješavanje zadataka vezanih uz životni ciklus u kumulativnom slijedu učenja utječe složenost zadataka, kao i bolje poznavanje organizama koji se provjeravaju u povezanosti sa iskustvom učenja prema razini obrazovanja. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih tehnika kao što je kumulativno učenje, uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju.

osnovna škola i gimnazija ; koncept Životni ciklusi ; konceptualno razumijevanje ; kumulativno učenje i provjeravanje

nije evidentirano

engleski

Students' cumulative linking of life cycle phases of exemplary organisms

nije evidentirano

elementary school ; high school ; life cycles concept ; conceptual understanding ; cumulative learning and assessment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

(4)

2018.

1-16

objavljeno

1849-6520

10.32633/eb.4.1

Povezanost rada

Biologija

Poveznice