Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA (CROSBI ID 297133)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Reić Ercegovac, Ina ; Maglica, Toni ; Ljubetić, Maja PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 97-124. doi: 10.3935/ljsr.v28i1.378

Podaci o odgovornosti

Reić Ercegovac, Ina ; Maglica, Toni ; Ljubetić, Maja

hrvatski

PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA

Cilj ovoga rada bio je provjeriti strukturu hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika na uzorku srednjih adolescenata, istražiti njegovu konvergentnu valjanost te provjeriti rodne razlike u ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 849 sudionika (56% adolescentica). Primijenjeni su Upitnik općih podataka, hrvatska inačica BERS-2 upitnika, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik zadovoljstva obitelji. Provedene faktorske analize pokazale su kako izvorna pet-faktorska struktura BERS-2 upitnika ne odgovara podacima pa je kao optimalno rješenje predložena četverofaktorska struktura sa smanjenim brojem čestica u odnosu na izvornik. Tako formirani rezultati, za četiri skupine kompetencija, pokazali su zadovoljavajuća psihometrijska obilježja. Značajna povezanost između rezultata ostvarenih na BERS-2 upitniku te školskog uspjeha, zadovoljstva obitelji i emocionalnih kompetencija upućuje na konvergentnu valjanost hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika. Djevojke su, u odnosu na mladiće, ostvarile značajno više rezultate na mjerama školskog funkcioniranja i interpersonalnih snaga, dok su intrapersonalne snage te uključenost u obitelj djevojke i mladići procijenili sličnima. Rezultati su raspravljeni u kontekstu podataka o izvornoj inačici BERS-2 upitnika, podataka o provjerama njegovih obilježja u drugim istraživanjima te s obzirom na postojeće spoznaje o ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. Ograničenja provedenog istraživanja, kao i potreba daljnje provjere konstruktne valjanosti upitnika BERS-2, iznesena su u zaključnom dijelu.

adolescenti ; BERS-2 upitnik ; socio-emocionalne kompetencije ;

nije evidentirano

engleski

BEHAVIOURAL AND SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES OF HIGH SCHOOL STUDENTS: A VALIDATION OF THE CROATIAN VERSION OF BERS-2 QUESTIONNAIRE

nije evidentirano

adolescents ; BERS-2 questionnaire ; socio-emotional competencies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (1)

2021.

97-124

objavljeno

1846-5412

1848-7971

10.3935/ljsr.v28i1.378

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija, Socijalne djelatnosti

Poveznice
Indeksiranost