Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija (CROSBI ID 297120)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bouillet, Dejana, Domović, Vlatka Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 71-96. doi: https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i1.388

Podaci o odgovornosti

Bouillet, Dejana, Domović, Vlatka

hrvatski

Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija

U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi se definira kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne zaštite i obrazovanja.

socijalna isključenost ; djeca rane i predškolske dobi ; rizici ; model intervencija

nije evidentirano

engleski

Social exclusion of early and preschool children: conceptualization, risks and intervention model

This paper contains an analysis of the construct of social exclusion with special focus on children. It is based on a review of the literature on social exclusion and the risks of social exclusion, using a qualitative method of document analysis. Social exclusion of children in early and preschool age is defined as a multidimensional construct that includes economic, social, cultural, health and other aspects of unfavourable circumstances and deprivation which individually or in combination may have an adverse impact on child development. According to this definition, risks which can influence the children’s current development, health and quality of life, as well as their adult life, are analysed. The analysed risks include the characteristics of the children themselves, as well as their families and the characteristics of the support system for the child and parents. Based on the analysis of the risks of social exclusion of children of early and preschool age, a model of intervention was suggested, which takes into account a close cooperation of the healthcare system and the system of social care and education.

social exclusion ; children in early and preschool age ; risks ; model of interventions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (1)

2021.

71-96

objavljeno

1846-5412

1848-7971

https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i1.388

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost