Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora (CROSBI ID 297105)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Laškarin Ažić, Marina
hrvatski
Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora
Lojalnost stilu odmora nova je vrsta lojalnosti turista koja sve više zauzima pažnju u društvenim istraživanjima. Temeljna razlika u odnosu na ostale vrste lojalnosti kao što su lojalnost brendu ili lojalnost destinaciji leži u predmetu iskazivanja lojalnosti. Naime, turisti lojalni svom stilu odmora svoju lojalnost iskazuju prvenstveno svojim dobro poznatim načinima trošenja slobodnog vremena za vrijeme odmora, neovisno o destinaciji ili smještaju u kojem borave. Rad ima tri glavna cilja, prvi je izdvojiti motive dolaska turista na Opatijsku Rivijeru, drugi, izlučiti klastere prema motivacijskoj pripadnosti, i treći cilj je utvrditi njihovu uzročnu posljedičnu vezu s namjerom preporuke stila odmora te namjerom ponovnog dolaska. U radu je korištena eksploratorna faktorska analiza (EFA) u cilju izlučivanja motivacijskih faktora, Two-step klaster analiza i ANOVA (Analiza Varijance) za definiranje klastera, te OLS regresijska analiza za utvrđivanje značajnosti prediktora lojalnosti stilu odmora. Rezultati istraživanja ukazuju da „Turisti željni odmora, uzbuđenja i socijalne bliskosti“ imaju statistički značajniju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke stila odmora u odnosu na drugi klaster „turisti željni i odmora i socijalne distance“. Rezultati regresijske analize ukazuju da turisti koji su motivirani odmorom i relaksacijom, imaju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke svog stila odmora.
lojalnost stilu odmora, motivacijski čimbenici, two-step klaster analiza
nije evidentirano
engleski
Exploring motives and profiles of the tourists and their loyalty to the style of holiday
nije evidentirano
Loyalty to the style of holida, motives, two-step cluster analysis
nije evidentirano