Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora (CROSBI ID 297105)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)

Laškarin Ažić, Marina Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 1; 189-202

Podaci o odgovornosti

Laškarin Ažić, Marina

hrvatski

Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora

Lojalnost stilu odmora nova je vrsta lojalnosti turista koja sve više zauzima pažnju u društvenim istraživanjima. Temeljna razlika u odnosu na ostale vrste lojalnosti kao što su lojalnost brendu ili lojalnost destinaciji leži u predmetu iskazivanja lojalnosti. Naime, turisti lojalni svom stilu odmora svoju lojalnost iskazuju prvenstveno svojim dobro poznatim načinima trošenja slobodnog vremena za vrijeme odmora, neovisno o destinaciji ili smještaju u kojem borave. Rad ima tri glavna cilja, prvi je izdvojiti motive dolaska turista na Opatijsku Rivijeru, drugi, izlučiti klastere prema motivacijskoj pripadnosti, i treći cilj je utvrditi njihovu uzročnu posljedičnu vezu s namjerom preporuke stila odmora te namjerom ponovnog dolaska. U radu je korištena eksploratorna faktorska analiza (EFA) u cilju izlučivanja motivacijskih faktora, Two-step klaster analiza i ANOVA (Analiza Varijance) za definiranje klastera, te OLS regresijska analiza za utvrđivanje značajnosti prediktora lojalnosti stilu odmora. Rezultati istraživanja ukazuju da „Turisti željni odmora, uzbuđenja i socijalne bliskosti“ imaju statistički značajniju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke stila odmora u odnosu na drugi klaster „turisti željni i odmora i socijalne distance“. Rezultati regresijske analize ukazuju da turisti koji su motivirani odmorom i relaksacijom, imaju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke svog stila odmora.

lojalnost stilu odmora, motivacijski čimbenici, two-step klaster analiza

nije evidentirano

engleski

Exploring motives and profiles of the tourists and their loyalty to the style of holiday

nije evidentirano

Loyalty to the style of holida, motives, two-step cluster analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2021.

189-202

objavljeno

1333-8900

1845-495X

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice
Indeksiranost