Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju (CROSBI ID 296883)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Svilan, Dominko ; Pejdo, Ana ; Brkić-Vejmelka, Jadranka Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 191-216. doi: 10.21464/mo.28.1.11

Podaci o odgovornosti

Svilan, Dominko ; Pejdo, Ana ; Brkić-Vejmelka, Jadranka

hrvatski

Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju

Za uspješnu primjenu koncepta inkluzivnog obrazovanja, uz materijalne i tehničke uvjete, vrlo je važna kvaliteta i unapređenje odgojno obrazovne prakse, temeljna znanja o odgoju i obrazovanju djece s teškoćama, kao i kompetentnost svih dionika u procesu odgoja i obrazovanja. Nastavnici su ključni dio odgojno-obrazovnog procesa pa su njihova stečena znanja i vještine od velike važnosti za uspjeh primjene koncepta inkluzivnog obrazovanja. Cilj ovoga rada bio je utvrditi stavove nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola o radu s učenicima s teškoćama u razvoju te analizirati koje nastavne metode koriste i u kojoj mjeri ih prilagođavaju učenicima s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno metodom anketnog upitnika, a obuhvatilo je nastavnike osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj (N=110). Rezultati istraživanja pokazuju da se nastavnici ne smatraju dovoljno kompetentnima za svakodnevni rad s djecom s teškoćama te izražavaju potrebu za dodatnim edukacijama i usavršavanjima. U svakodnevnom radu nastoje prilagoditi nastavne sadržaje i metode poučavanja pojedinim teškoćama djece. Nastavnici smatraju kako je za uspjeh u poučavanju potrebna veća suradnja sa školskom stručnopedagoškom službom i s roditeljima. Kod pojedinih tvrdnji utvrđene su razlike u stavovima nastavnika koji rade u osnovnim u odnosu na one zaposlene u srednjim školama.

učenici s teškoćama u razvoju, geografija, nastava, stavovi nastavnika

nije evidentirano

engleski

Geography’s teachers attitudes towards working with pupils with developmental difficulties

nije evidentirano

pupils with developmental difficulties ; Geography ; teaching ; teacher’s attitudes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (1)

2021.

191-216

objavljeno

0353-765X

1848-2325

10.21464/mo.28.1.11

Povezanost rada

Geografija, Interdisciplinarne društvene znanosti

Poveznice
Indeksiranost