Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma (CROSBI ID 442312)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Lakotić, Mia
Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija
hrvatski
Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma
Vrijednosti su poželjne predodžbe prema kojima pojedinci biraju svoje akcije, vrednuju ljude i događaje te objašnjavaju svoje akcije i vjerovanja (Schwartz, 1999, prema Mrnjaus, 2008). Važno je da škola, društvena institucija od izuzetne važnosti za razvoj društva, promišlja o vrijednostima. Danas je prevladao stav kako vrijednosno neutralna škola ne postoji, no ipak ne postoji konsenzus oko toga koje vrijednosti trebaju biti zastupljene u odgojno-obrazovnom radu te na koji način. Obrazovni sustav formira ili blokira određene vrijednosti putem kurikuluma i skrivenog kurikuluma, a ključnu ulogu ovdje imaju nastavnici čije su osobne vrijednosti također važne budući da upravljaju njegovim ponašanjem, odabirom nastavnih metoda, komunikacijom i odgojno-obrazovnim radom, a dio su skrivenog kurikuluma. Kako bi nastavnik mogao poticati temeljne vrijednosti kod učenika, neminovno je da ih i on sam posjeduje te da se one odražavaju kroz njegov rad. Diplomski rad nastoji prikazati dosadašnje spoznaje o vrijednostima, odgoju za vrijednosti, vrijednostima nastavnika te vrijednostima koje su poželjne da ih učenici usvoje. Opći cilj istraživanja bio je ispitati stavove budućih nastavnika o vrijednostima te prenošenju vrijednosti na učenike. Provedeno je kvantitativno istraživanje metodom anketiranja. Rezultati su pokazali kako ispitani budući nastavnici najviše cijene nezavisnost, univerzalizam i dobrohotnost (ponajviše odanost, uslužnost i jednakost), a iste vrijednosti smatraju poželjnim za učenike. Svjesni su složene i odgovorne uloge koju imaju u prenošenju vrijednosti, a smatraju kako će vrijednosti najčešće prenositi vlastitim primjerom te načinom na koji se odnose prema učenicima, kolegama i drugim zaposlenicima škole. Skriveni kurikulum odražava se upravo u osobinama nastavnika, vrijednostima koje su važne nastavnicima, odnosu koji nastavnici imaju prema učenicima i kolegama te kroz njihovo ponašanje u razredu (Veugelers i Vedder, 2003, prema Mlinarević, 2016). Smatraju kako će vrlo često koristiti neizravni pristup odgoja za vrijednosti, a često i izravni pristup, stavljajući naglasak na kritičko mišljenje i univerzalne vrijednosti.
odgoj za vrijednosti ; prenošenje vrijednosti ; skriveni kurikulum ; vrijednosti ; vrijednosti nastavnika
nije evidentirano
engleski
The values of student teachers as an aspect of the hidden curriculum
nije evidentirano
hidden curriculum ; teacher values ; value transfer ; values ; values education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
96
16.12.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka