Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma (CROSBI ID 442312)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lakotić, Mia Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma / Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2020

Podaci o odgovornosti

Lakotić, Mia

Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija

hrvatski

Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma

Vrijednosti su poželjne predodžbe prema kojima pojedinci biraju svoje akcije, vrednuju ljude i događaje te objašnjavaju svoje akcije i vjerovanja (Schwartz, 1999, prema Mrnjaus, 2008). Važno je da škola, društvena institucija od izuzetne važnosti za razvoj društva, promišlja o vrijednostima. Danas je prevladao stav kako vrijednosno neutralna škola ne postoji, no ipak ne postoji konsenzus oko toga koje vrijednosti trebaju biti zastupljene u odgojno-obrazovnom radu te na koji način. Obrazovni sustav formira ili blokira određene vrijednosti putem kurikuluma i skrivenog kurikuluma, a ključnu ulogu ovdje imaju nastavnici čije su osobne vrijednosti također važne budući da upravljaju njegovim ponašanjem, odabirom nastavnih metoda, komunikacijom i odgojno-obrazovnim radom, a dio su skrivenog kurikuluma. Kako bi nastavnik mogao poticati temeljne vrijednosti kod učenika, neminovno je da ih i on sam posjeduje te da se one odražavaju kroz njegov rad. Diplomski rad nastoji prikazati dosadašnje spoznaje o vrijednostima, odgoju za vrijednosti, vrijednostima nastavnika te vrijednostima koje su poželjne da ih učenici usvoje. Opći cilj istraživanja bio je ispitati stavove budućih nastavnika o vrijednostima te prenošenju vrijednosti na učenike. Provedeno je kvantitativno istraživanje metodom anketiranja. Rezultati su pokazali kako ispitani budući nastavnici najviše cijene nezavisnost, univerzalizam i dobrohotnost (ponajviše odanost, uslužnost i jednakost), a iste vrijednosti smatraju poželjnim za učenike. Svjesni su složene i odgovorne uloge koju imaju u prenošenju vrijednosti, a smatraju kako će vrijednosti najčešće prenositi vlastitim primjerom te načinom na koji se odnose prema učenicima, kolegama i drugim zaposlenicima škole. Skriveni kurikulum odražava se upravo u osobinama nastavnika, vrijednostima koje su važne nastavnicima, odnosu koji nastavnici imaju prema učenicima i kolegama te kroz njihovo ponašanje u razredu (Veugelers i Vedder, 2003, prema Mlinarević, 2016). Smatraju kako će vrlo često koristiti neizravni pristup odgoja za vrijednosti, a često i izravni pristup, stavljajući naglasak na kritičko mišljenje i univerzalne vrijednosti.

odgoj za vrijednosti ; prenošenje vrijednosti ; skriveni kurikulum ; vrijednosti ; vrijednosti nastavnika

nije evidentirano

engleski

The values of student teachers as an aspect of the hidden curriculum

nije evidentirano

hidden curriculum ; teacher values ; value transfer ; values ; values education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

96

16.12.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice