Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga doživljaja pravednosti, ugleda organizacije i identifikacije s organizacijom u predikciji angažiranosti zaposlenika (CROSBI ID 705333)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Zlatić, Luka ; Jakopec, Ana ; Sušanj, Zoran Uloga doživljaja pravednosti, ugleda organizacije i identifikacije s organizacijom u predikciji angažiranosti zaposlenika // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 185-185

Podaci o odgovornosti

Zlatić, Luka ; Jakopec, Ana ; Sušanj, Zoran

hrvatski

Uloga doživljaja pravednosti, ugleda organizacije i identifikacije s organizacijom u predikciji angažiranosti zaposlenika

Današnje organizacije kontinuirano nastoje povećati energičnost, uključenost i radnu učinkovitost svojih zaposlenika te tako postići konkurentsku prednost i uspjeh na tržištu. Svrha je ovog rada bila ispitati model odnosa organizacijske pravednosti, doživljaja ugleda organizacije, identifikacije s organizacijom i radne angažiranosti. Posebno se u navedenom odnosu provjeravala medijacijska uloga organizacijske identifikacije. Pretpostavljeni je model utemeljen na pregledu postojećih istraživanja i povezivanju teorija socijalne razmjene, zahtjeva i resursa posla, socijalnog identiteta te grupnog angažmana. Podaci su prikupljeni upitničkim mjerama na prigodnom uzorku od 276 sudionika, zaposlenih u organizacijama različitih djelatnosti iz privatnog i javnog sektora. Rezultati strukturalnog modeliranja potvrđuju medijacijski efekt identifikacije s organizacijom: percepcija organizacijske pravednosti i doživljaj ugleda organizacije pozitivno doprinose organizacijskoj identifikaciji, koja nadalje pospješuje radnu angažiranost. Pritom doživljaj ugleda organizacije ima pozitivne, direktne i indirektne efekte na angažiranost, dok organizacijska pravednost samo indirektno, putem organizacijske identifikacije, pozitivno doprinosi angažiranosti zaposlenika. Svi prediktori zajedno objašnjavaju više od polovine varijance angažiranosti, što upućuje na model visoke eksplikativne snage. Pravednost i ugled oblikuju pozitivne doživljaje o organizaciji, zadovoljavaju zaposlenikove potrebe za samopoštovanjem i razvojem pozitivne slike o sebi, te tako vode poistovjećivanju pojedinca s organizacijom. Zaposlenici koji se poistovjećuju s organizacijom pokazuju veću angažiranost u obavljanju radnih zadataka jer brinu o dobrobiti organizacije i ostvarenju njenih ciljeva, koje su internalizirali. Osim boljeg shvaćanja konstrukta radne angažiranosti, nalazi ovog rada mogu se koristiti i u planiranju intervencija u svrhu organizacijskog razvoja.

organizacijska pravednost ; doživljaj ugleda organizacije ; identifikacija s organizacijom ; radna angažiranost

nije evidentirano

engleski

The Role of Organizational Justice, Perceived External Prestige and Organizational Identification in Employee Engagement Prediction

nije evidentirano

organizational justice ; perceived external prestige ; organizational identification ; work engagement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

185-185.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

1849-6946

Podaci o skupu

24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

poster

11.04.2019-13.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija