Povezanost sociodemografskih varijabla i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole (CROSBI ID 296795)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Bilić, Marija
hrvatski
Povezanost sociodemografskih varijabla i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole
Preferencija se definira kao afektivno stanje niskog intenziteta, a to bi u odnosu na područje glazbe podrazumijevalo glazbu nekog glazbenika ili neki glazbeni stil ili konkretnu skladbu koju pojedinac voli i odabire za slušanje. Glazbena preferencija je u pravilu spontana reakcija i ne uključuje nužno estetske kriterije, tj. kognitivne procese. Čimbenike koji su povezani s glazbenim preferencijama može se kategorizirati kao unutarnje (npr. karakteristike glazbe) i vanjske (npr. dob, spol, osobnost, društveni utjecaj, glazbeno obrazovanje, društveni identitet i dr.). U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost sociodemografskih varijabla (spol učenika, mjesto stanovanja i bavljenje njihovih roditelja glazbom) i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole. Istraživanje je provedeno online anketiranjem u travnju 2020. godine u sedam osnovnih glazbenih škola u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 95 učenika petih i šestih razreda osnovnih glazbenih škola. Primjenom hi-kvadrat testa utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika u preferencijama ispitanika prema rocku, metalu, turbofolku, umjetničkoj glazbi, pop i elektroničkoj glazbi s obzirom na spol, mjesto stanovanja i glazbenu tradiciju u obitelji.
glazbene preferencije ; nastava glazbe ; osnovna glazbena škola
nije evidentirano
engleski
Relationship Between Sociodemographic Variables and Musical Preferences of Elementary Music School Students
nije evidentirano
musical preferences, music teaching, elementary music school.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (2)
2021.
437-448
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.19.2.14
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija