Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pedagoška deontologija i koncept dužnosti (CROSBI ID 296760)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Lukaš, Mirko ; Cikovac, Dean Pedagoška deontologija i koncept dužnosti // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 2; 391-404

Podaci o odgovornosti

Lukaš, Mirko ; Cikovac, Dean

hrvatski

Pedagoška deontologija i koncept dužnosti

Rad donosi mogućnosti utemeljenja pedagoške deontologije razmatrajući tri različita filozofska koncepta putem kojih se etičkim diskursom odgojno- obrazovnoj djelatnosti naglašava trajna potreba moralnog odgojnog djelovanja. Navedenim stajalištem ukazuje se na snažnu potrebu aktualiziranja, njegovanja i razvijanja moralne svijesti odgojno-obrazovnih djelatnika koja se u odgojnom procesu posreduje odgajaniku kao moralna spoznaja i iskustvo. Deontološki pristup u pedagoškoj djelatnosti uključuje posjedovanje i poštovanje profesionalne dužnosti odgojitelja u odnosima prema odgajaniku, ostalim čimbenicima odgojne djelatnosti i prema cjelokupnoj profesiji. Rad prezentira tri različita filozofska koncepta ideje dužnosti predstavljena u radovima Marka Tulija Cicerona, Immanuela Kanta i Jeremyja Benthama. Analizom autorovih promatranja i odrednica ideje dužnosti mogu se odrediti smjernice za suvremeni pristup poželjnog moralnog odgojnog djelovanja. Rad ideju dužnosti promatra kao obvezu, odgovornost i svijest odgojno- obrazovnih djelatnika koji svojim postupcima i izjavama djeluju na cjelovit razvitak osobnosti odgajanika. Stoga odgojno-obrazovni proces uz razvitak nužno mora djelovati i na zaštiti odgajanika od mogućih štetnih utjecaja koji se svakodnevno pojavljuju kao moralno upitni i odgojno neprihvatljivi.

deontologija, dužnost, moral, odgojitelj, profesija

nije evidentirano

engleski

The Idea of Pedagogical Deontology Based on the Concepts of Duty

nije evidentirano

deontology, duty, morality, upbringing, profession

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (2)

2021.

391-404

objavljeno

1334-2312

1848-8676

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost