HRVATSKI JEZIK KAO TEMELJ OVLADAVANJA SADRŽAJA DRUGIH PREDMETA OSNOVNOŠKOLSKOGA KURIKULA (CROSBI ID 705263)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Aladrović Slovaček, Katarina ; Čosić, Gordana
hrvatski
HRVATSKI JEZIK KAO TEMELJ OVLADAVANJA SADRŽAJA DRUGIH PREDMETA OSNOVNOŠKOLSKOGA KURIKULA
Promjene u sustavu odgoja i obrazovanja, koje su se dugo vremena iščekivale, počele su se polagano događati donošenjem kurikuluma svih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema 2019. godine. Hrvatski je školski sustav multidisciplinarno polje raznovrsnih znanstvenih disciplina, naime, tijekom školovanja isprepliću se metodike različitih predmeta u kojima je u početnim razredima osnovne škole težište stavljeno na odgoj i obrazovanje, a kako dijete prelazi u više razrede, dobiva više nastavnih predmeta, fokus se mijenja te se težište stavlja na sadržaj predmeta. Uz to se svaki predmet izdvaja kao zasebna cjelina, predaje ga drugi učitelj i postoji neovisno o sadržaju drugih predmeta. Malo se njih međusobno povezuje te se stječe dojam da jedni s drugima nemaju nikakve veze te se učenicima ne pruža prilika za zaključivanje, povezivanje, usmjeravanje i kreativnost. Hrvatski jezik najopsežniji je predmet i Nastavnoga plana i programa (2006), ali i Kurikula (2019), ujedno, on je osnovica većine predmeta jer djeca čitaju i pišu upravo na hrvatskome jeziku te će o njihovoj sposobnosti aktivnoga slušanja, o razvijenim čitalačkim kompetencijama i funkcionalnoj pismenosti ovisiti i uspjeh u drugim nastavnim predmetima. Upravo zato cilj je ovoga rada ispitati koliko poticanje aktivnoga slušanja i kritičkoga čitanja te razvoj čitalačkih kompetencija i funkcionalne pismenosti utječu na uspjeh u pojedinim predmetima, a za potrebe ovoga rada odabrani su predmeti: Povijest, Geografija i Vjeronauk. Ti su predmeti odabrani s obzirom na količinu sadržaja koja se učenicima posreduje i koja im često zbog svoje količine predstavlja problem u razumijevanju i primjeni stečenoga znanja. Učenici će biti testirani u navedenim jezičnim djelatnostima: slušanju, čitanju i pisanju te će potom biti podvrgnuti eksperimentalnome radu s ciljem poboljšanja i razvoja jezičnih djelatnosti slušanja, čitanja i pisanja te će se nakon toga još jednom provesti istraživanje s ciljem utvrđivanja napredovanja u aktivnome slušanju, čitanju i pisanju u okviru odabranih triju predmeta. Usporedit će se inicijalno i finalno testiranje kako bi se uočile razlike i mogući utjecaj eksperimentalnoga rada s učenicima. Očekuje se da će usmjerene aktivnosti pozitivno utjecati na razumijevanje sadržaja, ali i stav prema navedenim predmetima te time pokazati koliko je ovladavanje sadržajima Hrvatskoga jezika važno i za razumijevanje i uspjeh u drugim nastavnim predmetima.
hrvatski jezik, Nacionalni kurikulum, jezične djelatnosti, funkcionalna gramatika, čitalačke kompetencije
https://cji.uniri.hr/clarc2021/BookOfAbstracts_KnjizicaSazetaka_CLAR C-2021.pdf
engleski
CROATIAN LANGUAGE AS FOUNDATION FOR ACQUIRING CONTENT OF OTHER PRIMARY SCHOOL SUBJECTS
nije evidentirano
Croatian language, National curriculum, language skills, functional grammar, reading competences
nije evidentirano
Podaci o prilogu
53-54.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
CLARC - međunarodna konferencija jezik i kultura
Rijeka:
Podaci o skupu
CLARC 2021: Language and Culture
predavanje
24.06.2021-26.06.2021
Rijeka, Hrvatska