Provođenje međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u razrednoj i predmetnoj nastavi (CROSBI ID 442036)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vodopić, Ivan
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
hrvatski
Provođenje međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u razrednoj i predmetnoj nastavi
Nastava koja učenicima daje široki spektar mogućnosti za postizanje boljeg razumijevanja nastavnih sadržaja i pristup nastavnom sadržaju sa šireg aspekta je integrirana (interdisciplinarna) nastava. Takav suvremeni odgojno-obrazovni pristup postaje zahtjev nastave svakog pojedinog nastavnog predmeta. Nastava glazbe pruža mnoštvo mogućnosti pri međupredmetnom povezivanju koje je ostvarivo u razrednoj nastavi, ali i u predmetnoj nastavi Glazbene kulture. U okviru ovog rada provedeno je istraživanje na uzorku od 67 učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave Glazbene kulture na razini Vukovarsko-srijemske županije, Osječko-baranjske županije te Virovitičko-podravske županije. Anonimnim anketnim upitnikom ispitana su mišljenja učitelja o provođenju međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u osnovnoj školi te je utvrđeno u kojoj se mjeri provodi povezivanje Glazbene kulture i drugih predmeta u osnovnoj školi. Rezultati su pokazali kako učitelji predmetne nastave Glazbene kulture i učiteljice razredne nastave u značajnoj mjeri provode međupredmetno povezivanje Glazbene kulture i drugih predmeta, većina to čini najmanje jedanput tjedno koristeći pri tomu različite vrste glazbe. Povezivanje se podjednako provodi u svim razredima i s velikim brojem predmeta, a naglasak je na slušanju, pjevanju i glazbenim igrama/pokretu i plesu uz glazbu. Također, povezivanje se provodi podjednako tijekom svih dijelova nastavnog sata i služi kao motivacija, za bolje razumijevanje sadržaja, sredstvo za opuštanje i sl. Učitelji su mišljenja kako međupredmetno povezivanje Glazbene kulture i drugih predmeta pozitivno utječe na motivaciju učenika, čini nastavu zanimljivijom, nije zahtjevno za izvođenje, može se provoditi na različite načine, smanjuje stres kod učenika, potiče njihovu kreativnost i omogućava lakše prenošenje znanja. Očekuje se kako će rezultati ovog istraživanja doprinijeti napretku u planiranju i provođenju međupredmetnog povezivanja Glazbene kulture i drugih predmeta u osnovnoj školi.
Glazbene kulture, međupredmetno i predmetno povezivanje, interdisciplinarnost, nastavni sadržaji
nije evidentirano
engleski
Implementation of interdisciplinary connection of Music Culture and other subjects in primary education and subject teaching
nije evidentirano
Implementation of interdisciplinary connection of Music Culture and other subjects in primary education and subject teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
07.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Osijek