Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama (CROSBI ID 70321)

Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija

Lukin, Klara ; Medić, Vlatka ; Rogulj, Edita Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama // Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.). Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2018. str. 214-221

Podaci o odgovornosti

Lukin, Klara ; Medić, Vlatka ; Rogulj, Edita

hrvatski

Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama

Čitanje slikovnica djeci od strane odraslih, važan je čimbenik u razvijanju dječje svijesti o važnosti čitanja. Primjerenost i kvaliteta slikovnica odnosno njihovoga književnog teksta i ilustracija, elementi su o kojima je potrebno voditi računa prilikom izbora slikovnice. Na tržištu se mogu pronaći slikovnice različitih sadržaja i poruka, a neke slikovnice upitne su kvalitete i neprihvatljivoga sadržaja za razvoj tolerantnoga odgoja. Jedna od takvih poruka su rodni stereotipi koje je teško uočiti jer su duboko ukorijenjeni u našu kulturu. Temeljeno na spoznajama provedeno je istraživanje s ciljem otkrivanja javljaju li se rodni stereotipi u slikovnicama te u kojoj mjeri. Za potrebe ovoga rada povedena je analiza sadržaja 40 slikovnica koje su nasumično odabrane u gradskoj knjižnici. Rezultati upućuju na postojanje rodnih stereotipa u slikovnicama s naglaskom na zanimanja, odnosno podjele kućanskih poslova te karakterizacije likova. Kako veći dio dana djeca provode u odgojno-obrazovnim ustanovama, važna je osviještenost odgojitelja i njegove kompetencije u izboru kvalitetnih slikovnica s ciljem razvoja suvremenih akademskih građana.

kognitivni razvoj, spoznaji razvoj, poruka slikovnice, predčitalačka pismenost, ravnopravnost spolova

nije evidentirano

engleski

Gender stereotypes in children's picture books

nije evidentirano

cognitive development, cognitive development, picture book message, pre-reading literacy, gender equality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

214-221.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja

Višnjić-Jevtić, Adrijana

Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak

2018.

978-953-8115-35-6

Povezanost rada

Pedagogija