Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama (CROSBI ID 70321)
Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lukin, Klara ; Medić, Vlatka ; Rogulj, Edita
hrvatski
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama
Čitanje slikovnica djeci od strane odraslih, važan je čimbenik u razvijanju dječje svijesti o važnosti čitanja. Primjerenost i kvaliteta slikovnica odnosno njihovoga književnog teksta i ilustracija, elementi su o kojima je potrebno voditi računa prilikom izbora slikovnice. Na tržištu se mogu pronaći slikovnice različitih sadržaja i poruka, a neke slikovnice upitne su kvalitete i neprihvatljivoga sadržaja za razvoj tolerantnoga odgoja. Jedna od takvih poruka su rodni stereotipi koje je teško uočiti jer su duboko ukorijenjeni u našu kulturu. Temeljeno na spoznajama provedeno je istraživanje s ciljem otkrivanja javljaju li se rodni stereotipi u slikovnicama te u kojoj mjeri. Za potrebe ovoga rada povedena je analiza sadržaja 40 slikovnica koje su nasumično odabrane u gradskoj knjižnici. Rezultati upućuju na postojanje rodnih stereotipa u slikovnicama s naglaskom na zanimanja, odnosno podjele kućanskih poslova te karakterizacije likova. Kako veći dio dana djeca provode u odgojno-obrazovnim ustanovama, važna je osviještenost odgojitelja i njegove kompetencije u izboru kvalitetnih slikovnica s ciljem razvoja suvremenih akademskih građana.
kognitivni razvoj, spoznaji razvoj, poruka slikovnice, predčitalačka pismenost, ravnopravnost spolova
nije evidentirano
engleski
Gender stereotypes in children's picture books
nije evidentirano
cognitive development, cognitive development, picture book message, pre-reading literacy, gender equality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
214-221.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja
Višnjić-Jevtić, Adrijana
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak
2018.
978-953-8115-35-6