Trošenje klipa i košuljice cilindra motora te zupčanika reduktora traktora (CROSBI ID 442004)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pavlović, Anđela
Grilec, Krešimir
hrvatski
Trošenje klipa i košuljice cilindra motora te zupčanika reduktora traktora
Izum motora s unutarnjim izgaranjem u devetnaestom stoljeću predstavljao je veliki napredak u području tehnike. Od tada pa do danas gotovo da nema područja u kojem motori s unutarnjim izgaranjem nisu zastupljeni bilo da se radi o benzinskom ili dizelskom motoru. Proizvodnja poljoprivrednih strojeva omogućila je ljudima lakše, jednostavnije, brže, ali i ekonomičnije obavljanje poslova obrade zemlje. S obzirom na težinu uvjeta rada, od strane proizvođača propisan je vijek trajanja za vitalne dijelove motora i transmisije, odnosno broj sati pri kojima se mora napraviti njihov remont ili zamjena. Ispitivanja u radu napravljena su na istrošenim dijelovima traktora, odnosno napravljena je analiza istrošenosti i mikrostrukture cilindarske košuljice, klipa i zupčanika reduktora. Cilindarska košuljica i klip zamijenjeni su pri generalnom remontu motora zbog istrošenosti, a zupčanik reduktora oštećen je uslijed umora materijala i preopterećenja. Na uzorcima dijelova analizirana je mikrostruktura na svjetlosnom mikroskopu i primjenom XRF-metode dobiven je kemijski sastav materijala od kojeg su dijelovi izrađeni. Cilj rada je prepoznati mehanizme trošenja analizirajući tragove trošenja na dijelovima, koji su uzroci njihovog nastanka te koje mjere se mogu poduzeti za smanjenje njihovog intenziteta.
motor, traktor, cilindarska košuljica, klip, prsten, zupčanik, trenje, trošenje
nije evidentirano
engleski
Wear of tractor engine piston, cylinder liner and transmission gear
nije evidentirano
engine, tractor, cylinder liner, piston, piston ring, gear, friction, wear
nije evidentirano
Podaci o izdanju
76
03.12.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb