Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prijedlog rješenja za unapređenje kapaciteta željezničke pruge opremljene ERTMS/ETCS sustavom razine 2 (CROSBI ID 441986)

Ocjenski rad | diplomski rad

Božičević, Andrija Prijedlog rješenja za unapređenje kapaciteta željezničke pruge opremljene ERTMS/ETCS sustavom razine 2 / Haramina, Hrvoje (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Božičević, Andrija

Haramina, Hrvoje

hrvatski

Prijedlog rješenja za unapređenje kapaciteta željezničke pruge opremljene ERTMS/ETCS sustavom razine 2

Grad Zagreb i njegova okolica čine takozvani „ zagrebački prsten“ u kojem se odvija najveći željeznički putnički prijevoz u cijeloj Hrvatskoj. U taj dio željezničke mreže spada i dionica pruge Zagreb Glavni kolodvor – Dugo Selo koja prema broju vlakova i prevezenim putnicima čini najznačajniju dionicu u odnosu na kompletan željeznički promet Republike Hrvatske. Na tom dijelu pruge jedan od problema je dionica Sesvete – Dugo Selo jer se kolodvor Sesvete smatra uskim grlom u vrijeme dnevnih vršnih opterećenja. Jedno od rješenja tog problema je uvođenje Europskog sustava vođenje vlakova razine 2 (ETCS – 2), to podrazumijeva opremanje vlakova i infrastrukture. Sa ovim sustavom olakšava se organizacija i odvijanje željezničkog prometa, unaprijeđuje se kapacitet pruge i smanjuje vrijeme zauzeća kolosijeka na prijemno – otpremnim kolosijecima. Ovaj sustav vođenja vlakove čini vozni red mnogo stabilnijim i daje veći prostor za korigiranje i reguliranje vlakova u slučaju izvanrednih situacija. Još jedno od rješenja za povećanje kapaciteta zadane pruge u ovom radu predložena je izrada novog taktnog voznog reda s preporučenim vremenskim razmakom između dva uzastopna vlaka od dvanaest minuta. Pri tome fokus je na prigradskim vlakovima kojih u vršnim opterećenjima na ovoj dionici ima najviše. Spomenute mjere i prijedlozi ispitani su na simulacijskom modelu u računalnom programu OpenTrack gdje se u stvarnom vremenu može simulirati željeznički promet s postojećim sustavom i voznim redom te usporediti s predloženim promjenama.

željeznički čvor Zagreb ; pružna dionica Sesvete – Dugo Selo ; kapacitet pruge ; ETCS razine 2 ; taktni vozni red ; simulacijsko modeliranje

nije evidentirano

engleski

Solution for Capacity Improvement of Railway Line Equipped with ERTMS/ETCS Level 2

nije evidentirano

railway node Zagreb ; railway section Sesvete - Dugo Selo ; railway line capacity ; ETCS level 2 ; cyclic timetable ; simulation modelling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44

25.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice