Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja kroz proces rješavanja problemskih zadataka s rastućim uzorcima (CROSBI ID 704951)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa

Antunović-Piton, Branka ; Baranović, Nives Razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja kroz proces rješavanja problemskih zadataka s rastućim uzorcima // 12. međunarodna znanstvena konferencija dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice ; Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova / primjeri dobre prakse / posteri i sažetci radionica / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana et al. (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 39-40

Podaci o odgovornosti

Antunović-Piton, Branka ; Baranović, Nives

hrvatski

Razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja kroz proces rješavanja problemskih zadataka s rastućim uzorcima

Prošireni sažetak: Kurikulum nastavnog predmeta matematika ističe važnost isprepletenosti matematičkih procesa i domena. Težište postavlja na razvijanje i njegovanje raznih oblika matematičkog mišljenja i zaključivanja, na umijeće samostalnog i stvaralačkog proučavanja matematičkih ideja, koncepata i njihovih veza te na stvaranje preduvjeta za uspješnu primjenu stečenih znanja i umijeća. Posebno, u domeni Algebra i funkcije navodi se: „ Algebra je jezik za opisivanje pravilnosti […] učenici se služe različitim vrstama prikaza ; grade algebarske izraze, tablice i grafove radi generaliziranja, tumačenja i rješavanja problemskih situacija. […] Određenim algebarskim procedurama koriste se i za primjenu formula i provjeravanje pretpostavki. Prepoznavanjem pravilnosti i opisivanjem ovisnosti dviju veličina jezikom algebre učenici definiraju funkcije koje proučavaju, tumače, uspoređuju, grafički prikazuju i upoznaju njihova svojstva. […] Upravo problemski zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima zadovoljavaju gore navedene zahtjeve i primjenjivi su na svim razinama obrazovanja. Ti su zadaci izrazito povezani sa vizualizacijom i vizualnim vještinama. Moći „vidjeti“ važna je osobina potrebna za istraživanje i stvaranje generalizacija, osobina koja se razvija iskustveno, njegujući takav proces promišljanja. Kroz rastuće geometrijske uzorke učenici se na prirodan način mogu uvesti u znanstvene oblike mišljenja i zaključivanja. Zadaci s rastućim geometrijskim uzorcima omogućuju učenicima da istražuju i razvijaju strategije, da raspravljaju i argumentiraju svoje zaključke i time razvijaju matematičku komunikaciju. Ti su zadaci snažno sredstvo za razvijanje razumijevanja odnosa između dviju veličina, razumijevanja značenja i uloge matematičkog jezika i simboličkog zapisa, kao i za uspostavljanje veza među različitim prikazima. Ukratko, ti zadaci su prikladni za razvoj algebarskog i funkcijskog mišljenja. Osim toga, kroz opisane zadatke razvija se fluidnost, fleksibilnost i originalnost, što su bitne karakteristike divergentnog i kreativnog mišljenja. Koristeći karakteristike zadataka s uzorcima u nastavi matematike, učitelj stvara okruženje unutar kojeg učenici mogu razvijati svoja matematičke znanja i vještine. Cilj radionice je omogućiti sudionicima otkrivanje „skrivenih“ potencijala problemskih zadataka s rastućim geometrijskim uzorkom te sagledavanje mogućnosti primjene u procesu učenja i poučavanja matematike, s posebnim naglaskom na njihov značaj u razvoju vizualnog, algebarskog i funkcijskog mišljenja, uspostavljanju ravnoteže između proceduralnog i konceptualnog znanja te razvoju kreativnosti i divergentnog mišljenja.

algebarsko mišljenje, funkcijsko mišljenje, geometrijsko mišljenje, geometrijski uzorak, rješavanje problema

Na konferenciji su održane dvije radionice uz prilagodbu radnih zadataka i njihove primjene: 1) radionica s učiteljima razredne nastave, 2) radionica s učiteljima matematike osnovne škole.

engleski

Algebraic and functional thinking development through the problem-solving process with growing patterns

nije evidentirano

algebraic thinking, functional thinking, geometric thinking, geometric pattern, problem solving

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-40.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

12. međunarodna znanstvena konferencija dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice ; Knjižica sažetaka izlaganja stručnih radova / primjeri dobre prakse / posteri i sažetci radionica

Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, MIla

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice

radionica

27.05.2021-28.05.2021

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Obrazovne znanosti