Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ways of discovering general rules of growing geometric patterns by students aged 15 to 17 (CROSBI ID 704947)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka Ways of discovering general rules of growing geometric patterns by students aged 15 to 17 // The 8th International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN founded by Margita Pavleković / Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Katalenić, Ana (ur.). Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021

Podaci o odgovornosti

Baranović, Nives ; Antunović-Piton, Branka

engleski

Ways of discovering general rules of growing geometric patterns by students aged 15 to 17

U ovom radu prikazuju se rezultati dobiveni u prvoj fazi kolaboracijskog akcijskog istraživanja o razvoju algebarskog i funkcijskog mišljenja u nastavi matematike. Posebno se razmatraju različiti načini zaključivanja i vrste generalizacija koje učenici izvode kroz proces rješavanja problema s rastućim uzorcima. U svrhu identifikacije problema i uvida u znanja i vještine učenika, pripremljen je instrument s četiri zadatka s rastućim geometrijskim uzorcima, različite složenosti (prema vrsti funkcijskog pravila i prema načinu prikaza figura od kojih su sastavljeni). Korišteni zadaci s rastućim uzorcima predstavljaju izolirane geometrijske probleme jer nisu eksplicitno vezani niti uz jednu nastavnu cjelinu te je potrebno uložiti veći kognitivni napor za određivanje općeg pravila i povezati različite matematičke ideje i koncepte. Deskriptivnom i kvalitativnom analizom obrađen je proces rješavanja izoliranog problema, na uzorku od dvjesto učenika hrvatskih gradskih srednjih škola u dobi od 15 do 17 godina. Dobiveni rezultati pokazuju da se učenici većim dijelom služe slikovnim zaključivanjem, a tek u manjoj mjeri brojčanim. Kroz učenički tekstualni opis vidljivi su različiti oblici generalizacija pri čemu u manjoj mjeri provode simboličku generalizaciju kao i postavljanje općeg pravila. Na temelju dobivenih rezultata planira se druga faza akcijskog istraživanja, u kojoj će se, u suradnji s nastavnicima matematike provesti rasprave i radionice o ulozi i načinu korištenja (rastućih) geometrijskih uzoraka s ciljem uvođenja promjena u proces učenja i poučavanja matematike. [The paper presents the results obtained in the first phase of collaborative action research on the development of algebraic and functional thinking in teaching and learning mathematics. In particular, different kinds of generalizations and ways of students' reasoning through the problem-solving process with growing patterns are considered. In order to identify problems and get insight into students' knowledge and skills, an instrument was prepared, consisting of four tasks with growing geometric patterns and of different complexity (according to the type of functional rule and the manner of representation of the figures of which they are composed). The used tasks with growing patterns are stand-alone geometric problems because they are not explicitly related to any teaching unit and require a greater cognitive effort to determine the general rule and to connect different mathematical ideas and concepts. A descriptive and qualitative analysis of the process of solving a stand-alone problem on a sample of two hundred students of Croatian urban high schools aged 15 to 17 was performed. The obtained results show that students mostly use figural reasoning, and only to a lesser extent numerical reasoning. Through the students’ textual description, various forms of generalizations are observed, to a lesser extent carrying out symbolic generalization as well as setting a general rule. Based on the obtained results, the second phase of action research is planned. Discussions and workshops on the role and use of (growing) geometric patterns will be conducted in collaboration with mathematics teachers, aimed at introducing changes in learning and teaching mathematics.]

action research, generalization, geometric pattern, stand-alone problem, visualization

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

3

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

The 8th International Scientific Colloquium MATHEMATICS AND CHILDREN founded by Margita Pavleković

Kolar-Begović, Zdenka ; Kolar-Šuper, Ružica ; Katalenić, Ana

Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

8th International Scientific Colloquium Mathematics and Children

predavanje

28.05.2021-29.05.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Obrazovne znanosti