Konstruktivistička nastava i razredno ozračje u osnovnom obrazovanju: teorijsko-komparativne perspektive (CROSBI ID 441948)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šimon, Sanela
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Konstruktivistička nastava i razredno ozračje u osnovnom obrazovanju: teorijsko-komparativne perspektive
Kako se je razvijalo društvo, tako su se razvijali i novi oblici provođenja nastave. Konstruktivizam je teorija nastave koja se temelji na tome da pojedinac samostalno konstruira vlastito znanje na temelju individualnog doživljaja. Konstruktivistička nastava naglašava individualnost u odgojno-obrazovnom procesu te prilagođavanje nastavnog sadržaja i aktivnosti svakome učeniku zasebno na temelju toga na kojoj razini sposobnosti i usvojenih vještina i znanja se učenik nalazi. U literaturi se navodi kako su glavna obilježja konstruktivističkog učenja učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, učenje igrom i projektno učenje. Ono na čemu se konstruktivistička nastava najviše temelji je sloboda. Učenici su slobodni izabrati način na koji će nešto naučiti, slobodni su odabrati mjesto gdje će to naučiti, slobodni su odabrati način i aktivnosti kojima će riješiti neki problem te su slobodni sami doći do zaključka. Pojam koji se neposredno veže uz konstruktivističku nastavu te se počeo spominjati istovremeno s razvojem konstruktivističke nastave je razredno ozračje. To je pojam koji označava uži dio školskog ozračja, a definiran je kao odnos između sudionika nastavnog procesa. Razredno ozračje sve se više smatra ključnim obilježjem svake škole i razreda te je usko povezano sa uspješnim razvojem učenika. Razredno ozračje povezuje se sa školskim uspjehom, pristupom školi i učenju, motivacijom, ponašanjem, razvojem socijalnog odnosa te pokazivanjem interesa. Postoji cijeli niz obrazovnih čimbenika koji utječu na razredno ozračje, od fizičkog izgleda razreda, preko psihološkog ozračja kreiranog društvenim odnosima do karakteristika i karaktera svakog pojedinog člana nastavnog procesa.
konstruktivistička nastava, razredno ozračje, školsko ozračje, osnovna škola, učenje i poučavanje
nije evidentirano
engleski
Constructivist learning and classroom climate in primary education: theoretically-comparative perspectives
nije evidentirano
constructivist teaching, classroom climate, school climate, elementary school, learning and teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
05.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Čakovec