Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje Roma u osnovnoj školi: Usporedba mišljenja učitelja i budućih učitelja (CROSBI ID 441946)

Ocjenski rad | diplomski rad

Miloradov, Dunja Obrazovanje Roma u osnovnoj školi: Usporedba mišljenja učitelja i budućih učitelja / Topolovčan, Tomislav (mentor); Čakovec, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2021

Podaci o odgovornosti

Miloradov, Dunja

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Obrazovanje Roma u osnovnoj školi: Usporedba mišljenja učitelja i budućih učitelja

Učitelji imaju značajnu ulogu u odgoju i obrazovanju djece, oni mogu djelovati, motivirati i obogatiti učenika. Važno je da učitelj prihvati svu djecu jednako i da ih nauči poštovati i prihvaćati kulturne razlike. Ovim istraživanjem željela su se dobiti neka konkretna mišljenja o Romima i njihovom osnovnoškolskom obrazovanju. Istražila su se mišljenja učitelja i budućih učitelja i željelo se vidjeti ima li više sličnosti ili razlika u njihovim mišljenjima. Na studentima Učiteljskog fakulteta u Čakovcu provedena je anonimna anketa, a s učiteljima je u školama obavljen intervju i zagarantirala im se anonimnost. Nakon provedenog istraživanja moglo se zaključiti da učitelji i budući učitelji imaju slične stavove i slično razmišljaju o Romima i nekim stavkama važnim za njihovo obrazovanje. No, na dva pitanja osjetila se znatna razlika u mišljenjima. Ispostavilo se da većina budućih učitelja ne bi željela imati Rome u svom razredu i da ne bi ostavljali svoje osobne stvari u razredu u kojem ima Roma. S druge strane ispitani učitelji su u većini rekli da Romi obogaćuju njihov razred i da nemaju problema ostaviti svoje osobne stvari u razredu u kojem ima Roma. Što je razlog takvom mišljenju budućih učitelja? Naime, predrasude su dio naših života i to je nešto što naučimo od naše okoline. S druge strane učitelji imaju više iskustva u radu s Romima i oni su se vodili svojim iskustvom u ovim pitanjima, a ne nečime što su čuli od drugih. Važno je da se budući učitelji oslobode predrasuda i da svoj djeci pristupe jednako i otvoreno.

Romi, učitelji, budući učitelji, obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Education of Roma in elementary school: Comparison of teachers opinions and future teachers opinions

nije evidentirano

Roma, teachers, future teachers, education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

05.07.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Čakovec

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija