Usporedba roditeljske percepcije odgojno-obrazovnih sustava Hrvatske i Engleske (CROSBI ID 441941)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Meštrić, Antonija
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Usporedba roditeljske percepcije odgojno-obrazovnih sustava Hrvatske i Engleske
Posljednjih nekoliko desetljeća sve više se raspravlja o važnosti uključivanja roditelja u odgojno-obrazovne sustave te stvaranja partnerskog odnosa između tih dviju strana. Potrebno se osloboditi ustaljenog obrasca ponašanja prema kojem se na roditelje gleda kao na prepreku i razmišljati o njima kao ravnopravnim partnerima u odgoju i obrazovanju djece, uvažavajući pritom njihove stavove i mišljenja. Uključenost roditelja u odgojno-obrazovne sustave povezana je s nizom pozitivnih aspekata dječjeg funkcioniranja. Ovim će radom biti prikazani odgojno-obrazovni sustavi dviju europskih zemalja, Engleske i Republike Hrvatske. Engleski odgojno-obrazovni sustav već duže vrijeme slovi kao jedan od boljih u svijetu, dok su u odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske, posljednjih nekoliko godina, uvedene velike promjene. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje metodom intervjua čiji je cilj bio utvrditi mišljenja i iskustva roditelja o odgojno-obrazovnim sustavima Engleske i Republike Hrvatske te utvrditi postoje li razlike u njihovim stavovima i razmišljanjima. U istraživanju su sudjelovala četiri sudionika, od toga dva roditelja iz Engleske te dva roditelja iz Hrvatske. Dobiveni rezultati ukazuju da roditelji u Engleskoj pokazuju visoki interes za sve oblike suradnje s odgojno-obrazovnim sustavom ističući pritom pozitivne aspekte njihovog uključivanja. Roditelji u Hrvatskoj ističu da nema potrebe za većom suradnjom, pri čemu nedostatak vremena vide kao najznačajniju prepreku u suradnji roditelja i odgojno-obrazovnog sustava.
odgojno-obrazovni sustav, Engleska, Hrvatska, roditelji, partnerstvo
nije evidentirano
engleski
Comparison of parental perception of the educational systems of Croatia and England
nije evidentirano
educational system, England, Croatia, parents, partnership
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
05.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Čakovec