Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja učitelja o ocjenjivanju nastavnih predmeta glazbene, likovne i tjelesne i zdravstvene kulture u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 441939)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vuradin, Lucija Mišljenja učitelja o ocjenjivanju nastavnih predmeta glazbene, likovne i tjelesne i zdravstvene kulture u primarnom obrazovanju / Topolovčan, Tomislav (mentor); Čakovec, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2021

Podaci o odgovornosti

Vuradin, Lucija

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Mišljenja učitelja o ocjenjivanju nastavnih predmeta glazbene, likovne i tjelesne i zdravstvene kulture u primarnom obrazovanju

Ocjenjivanje je pridavanje brojčane ili opisne vrijednosti rezultatima praćenja i provjeravanja učenikova rada. Postoje različiti modeli ocjenjivanja, a može ih se svrstati u opisno i brojčano ocjenjivanje. U Republici Hrvatskoj danas se znanja i sposobnosti učenika ocjenjuju brojčano. U prošlosti su postojali i drugačiji oblici ocjenjivanja. Opisno ocjenjivanje zastupljeno je u nižim razredima osnovnoškolskih sustava diljem Europe i svijeta. Mnogobrojni stručnjaci misle, a i rezultati prije provedenih istraživanja pokazuju, da u Republici Hrvatskoj također treba opisno ocjenjivati u predmetima Likovne, Glazbene te Tjelesne i zdravstvene kulture. Cilj ovog istraživanja bio je doznati što misle učitelji razredne nastave o opisnom ocjenjivanju u navedenim predmetima u prva četiri razreda osnovne škole ; u kojem postotku se slažu s opisnim, brojčanim ili kombiniranim načinom ocjenjivanja te postoje li razlike u mišljenjima između učitelja s manje, srednje i više godina radnog staža. Istraživanje je provedeno 2020. godine na 150 učitelja/ica sjeverozapadne Hrvatske. Uzorak je bio prigodan i slučajan. Korišten je upitnik o ocjenjivanju s deset tvrdnji Likertove ljestvice. Analizom rezultata (kvantitativno obrađenih u statističkom IBM programu SPPS 20) vidljiva je nekonzistentnost odgovora ispitanika. Učitelji/ice u najvećoj mjeri smatraju da u navedenim nastavnim predmetima ne treba primjenjivati samo brojčano ocjenjivanje ; da bi učenici rado sudjelovali na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture bez brojčanih ocjena ; da umjesto brojčanog ocjenjivanja treba ocjenjivati opisno ; da treba kombinirati opisne i brojčane ocjene ; da u navedenim nastavnim predmetima uopće ne treba ocjenjivati ; da ne treba dodjeljivati negativne ocjene za nenošenje opreme te da ponašanje ne treba brojčano ocjenjivati. Sve hipoteze u radu, osim devete, su prihvaćene. Mlađi učitelji u većoj mjeri smatraju da za nenošenje opreme na sat TZK-a treba dodjeljivati negativne ocjene, dok se ispitanici s više godina radnog staža u manjoj mjeri slažu s time. Za donošenje konkretnih zaključaka i uvođenje promjena u praksu trebalo bi provesti daljnja istraživanja.

opisno ocjenjivanje, brojčano ocjenjivanje, Likovna kultura, Glazbena kultura, Tjelesna i zdravstvena kultura

nije evidentirano

engleski

Teachers' Opinions on Grading Styles in Music, Visual Arts and Physical Education Classes in Primary Education

nije evidentirano

descriptive grading, numerical grading, Visual Arts, Music, Physical Education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56

05.07.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Čakovec

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija