Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Atributi obmane u naslovima članaka o turizmu na istarskim portalima (CROSBI ID 704930)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vukić, Tijana ; Maras Benassi, Hermina Atributi obmane u naslovima članaka o turizmu na istarskim portalima // Media Dialogues / Medijski dijalozi. 2018. str. 223-224

Podaci o odgovornosti

Vukić, Tijana ; Maras Benassi, Hermina

hrvatski

Atributi obmane u naslovima članaka o turizmu na istarskim portalima

Internet je u 2019. godini najkorišteniji medij u Hrvatskoj, a lokalni news portali su najčešći izvor praćenja lokalnih vijesti turističkih informacija o destinaciji, jer se one teško pronalaze drugdje. Kako je turizam najplodonosnija grana gospodarstva u Istri i njezin razvoj utječe na sve njezine žitelje, ali i turiste, pretpostavili smo da će to biti kontroverzna tema. Cilj ovoga rada je, stoga, bio jezično-stilskom analizom istražiti koliko su i kako u naslovima članaka o turizmu na trima istarskim news portalima (glasistre.hr, istarski.hr i porestina.info) u periodu od travnja 2018. do travnja 2019. prisutni atributi obmane koji upućuju na postojanje lažnih vijesti. Analiza je provedena s obzirom na devet vrsta atributa od kojih neki ukazuju na to da je izvještavanje o turizmu u službi politike, a drugi snažno indiciraju sklonost novinarskoj subjektivnosti, senzacionalizmu, ukazivanju na važnost određenog sadržaja te navode čitatelje na emotivnu angažiranost. Premda je početna pretpostavka da svaki pronađeni naslov ima makar jedno obilježje obmane odbačena, to je slučaj u čak 99, 98% naslova. Sve to i činjenica da je iznimno malo radova koji se u Hrvatskoj bave ovom ili sličnom temom, ukazuje na povećanu potrebu znanstvenog istraživanja medijskoga sadržaja u kontekstu lažnih vijesti te žurnu korekciju novinarske prakse.

analiza jezično-stilskih značajki, atributi obmane, Istarska županija, izvještavanje, lažne vijesti, news portali

nije evidentirano

engleski

Deception Attributes within the Titles of Tourism Articles at the Istrian News Portal

nije evidentirano

deception attributes, fake news, news portals, Istrian County, language style analysis, reporting

nije evidentirano

Podaci o prilogu

223-224.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

12. Crnogorski medijski dijalozi - Mediji i turizam, Pozitivne i negativne posljedice medijskog izvještavanja ; 12th Montenegrin Media Dialogues - Media and Tourism, Positive and Negative Consequences of Media Reporting

predavanje

31.05.2018-02.06.2018

Žabljak, Crna Gora

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti