Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ponašanja i stavovi nastavnika prema anksioznim učenicima (CROSBI ID 704897)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Petak, Ana ; Narić, Sanja ; Matković, Roberta Ponašanja i stavovi nastavnika prema anksioznim učenicima // Knjiga znanstvenih sažetaka. 2021

Podaci o odgovornosti

Petak, Ana ; Narić, Sanja ; Matković, Roberta

hrvatski

Ponašanja i stavovi nastavnika prema anksioznim učenicima

Anksioznost je jedna od najučestalijih poteškoća u djetinjstvu i adolescenciji. U kontekstu posljedica psihosocijalnih okolnosti (pandemija COVID-19, potresi u široj zagrebačkoj regiji) na mentalno zdravlje učenika raste važnost osvještavanja nastavnika o poteškoćama iz anksioznog spektra te se otvaraju pitanja kompetencija nastavnika nužnih za prepoznavanje i podučavanje učenika s internaliziranim poteškoćama. Cilj rada je sažeti postojeća istraživanja o stavovima i ponašanjima nastavnika prema učenicima s anksioznim poteškoćama, sa svrhom podizanja svijesti nastavnika o važnosti ranog uočavanja anksioznih učenika, ali i uvida u neodgovorena pitanja te planiranja relevantnih istraživačkih nacrta. Pregledom su obuhvaćeni znanstveni radovi objavljeni od 2005. godine na dalje koji udovoljavaju ključnim riječima pretrage u bazama podataka. Rad nudi pregled suvremenih istraživanja o problemima uočavanja učenika s anksioznim poteškoćama, ulozi nastavnika u tom procesu, odnosu stavova i ponašanja nastavnika te školskom okruženju kao zaštitnom čimbeniku za brojne nepovoljne razvojne ishode učenika. U literaturi se rijetko nailazi na istraživanja koja nude podatke o navedenim temama. Postojeća istraživanja pokazuju kako su nastavnici bolji u detekciji eksternaliziranih poteškoća, a u svojim procjenama podcjenjuju probleme internalizirane prirode. Ponašanje nastavnika prema anksioznim učenicima rijetko je istraživano te je uglavnom operacionalizirano kao rezultat na upitnicima. Pregled podataka ukazuje na snažnu potrebu za dodatnim istraživanjima u tematskom području, s posebnim naglaskom na hrvatski odgojno-obrazovni kontekst. U zaključku je neosporno istaknuti da su za prepoznavanje i tretman anksioznih učenika zaduženi stručnjaci za mentalno zdravlje, no radi osiguravanja pravovremene podrške iznimno je važno osvještavanje odgojno-obrazovnih djelatnika o njihovom potencijalu za uočavanje učenikovih poteškoća i osiguravanje adekvatne podrške.

anksioznost, škola, nastavnici, stavovi, prevencija

nije evidentirano

engleski

Teachers' behaviors and attitudes toward anxious students

nije evidentirano

anxiety, school, teachers, attitudes, prevention

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga znanstvenih sažetaka

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice

predavanje

27.05.2021-28.05.2021

Split, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano