Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu (CROSBI ID 296360)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kolak, Ante ; Markić, Ivan Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 105-128

Podaci o odgovornosti

Kolak, Ante ; Markić, Ivan

hrvatski

Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu

Ovaj rad usmjeren je na proučavanje prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela. Odnosi među vršnjacima izuzetno su važni u školskom razdoblju, a nedostatak ili trajne teškoće u prijateljskim odnosima mogu se reflektirati na uspjeh učenika, usvajanje nastavnih sadržaja, sliku učenika o sebi, socijalni status i socijalni uspjeh itd. Cilj empirijskog dijela rada je ispitati kvalitetu prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela u kategoriji ‘najbolji prijatelj’. Iz cilja istraživanja proizašla su tri istraživačka pitanja: Kakav je profil prijateljskih odnosa u kategoriji ‘najbolji prijatelj’? Kako izgleda hijerarhijska struktura dimenzija kvalitete prijateljstva u ponuđenim kategorijama? Koje karakteristike opisuju najboljeg prijatelja i idealnog prijatelja? Rezultati istraživanja utvrđuju dva profila: opći te profil blizine i roditeljske uključenosti. Utvrđivanje hijerarhijske strukture ukazalo je na važnost brige i priznanja (dječaci) te pouzdanosti i rješavanja problema (djevojčice). Vrh hijerarhijske ljestvice zauzimaju dimenzije priznanja i pouzdanosti. Kao najznačajnije karakteristike koje opisuju najboljeg prijatelja ističu se razgovor i zajedničko provođenje vremena, povjeravanje i pomoć, a u idealnom prijateljstvu izdvajaju se moralne vrijednosti prijatelja.

međuvršnjački odnosi ; kvaliteta prijateljstva ; razredni odjel ; prijateljski profil

nije evidentirano

engleski

Friend relationships among peers in the classroom

nije evidentirano

peer relationships, quality of friendship, classroom, friendship profile

nije evidentirano

Podaci o izdanju

27 (2)

2020.

105-128

objavljeno

0353-765X

1848-2325

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost