Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista (CROSBI ID 704808)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šagovnović, Ivana ; Stamenković, Igor ; Demonja, Damir
hrvatski
Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista
Uloga sociodemografskih karakteristika u oblikovanju stavova i ponašanja ljudi o okolišu, ali i važnost zelenih marketinških alata u vođenju potrošača prema zelenijoj potrošnji u literaturi su dobro obrađeni. Ipak, turističkoj literaturi nedostaju studije koje su svoja istraživanja usmjerile na to kako sociodemografske varijable turista utječu na njihovu percepciju zelenih marketinških alata, stavove o okolišu i ponašanje u jednom istraživačkom okviru. Stoga, kako bi se popunila ova praznina u literaturi, ovaj rad pokušava ispitati ulogu sociodemografskih karakteristika putnika u formuliranju njihove percepcije zelenih marketinških pristupa, odnosno zelene ambalaže i brendiranja, ekoloških stavova i ekološkog ponašanja. Istraživanje je provedeno u prosincu 2020., siječnju i veljači 2021. godine, među 368 turista iz Srbije. Rezultati su ukazali da se putnici i putnice razlikuju u pogledu ekoloških stavova i uočene su razlike u ekološkim stavovima između turista različitog statusa zanimanja i prihoda. Štoviše, potvrđene su značajne korelacije između starosti ispitanika i njihovih stavova i ponašanja spram okoliša. Glavni doprinos ovog istraživanja je u praktičnim implikacijama za marketinške destinacije kako bi promotivni sadržaji turističkih odredišta prilagodili različitim kategorijama turista, s posebnim namjerama jačanja njihovih ekoloških stavova i ponašanja.
Sociodemografske karakteristike turista, zeleno pakiranje i brendiranje, ekološki stavovi, ekološko ponašanje
nije evidentirano
engleski
Towards a better understanding of tourists' environmental attitudes and behavior: Exploring differences based on tourists' sociodemographic characteristics
Uloga sociodemografskih karakteristika u oblikovanju stavova i ponašanja ljudi o okolišu, ali i važnost zelenih marketinških alata u vođenju potrošača prema zelenijoj potrošnji u literaturi su dobro obrađeni. Ipak, turističkoj literaturi nedostaju studije koje su svoja istraživanja usmjerile na to kako sociodemografske varijable turista utječu na njihovu percepciju zelenih marketinških alata, stavove o okolišu i ponašanje u jednom istraživačkom okviru. Stoga, kako bi se popunila ova praznina u literaturi, ovaj rad pokušava ispitati ulogu sociodemografskih karakteristika putnika u formuliranju njihove percepcije zelenih marketinških pristupa, odnosno zelene ambalaže i brendiranja, ekoloških stavova i ekološkog ponašanja. Istraživanje je provedeno u prosincu 2020., siječnju i veljači 2021. godine, među 368 turista iz Srbije. Rezultati su ukazali da se putnici i putnice razlikuju u pogledu ekoloških stavova i uočene su razlike u ekološkim stavovima između turista različitog statusa zanimanja i prihoda. Štoviše, potvrđene su značajne korelacije između starosti ispitanika i njihovih stavova i ponašanja spram okoliša. Glavni doprinos ovog istraživanja je u praktičnim implikacijama za marketinške destinacije kako bi promotivni sadržaji turističkih odredišta prilagodili različitim kategorijama turista, s posebnim namjerama jačanja njihovih ekoloških stavova i ponašanja.
Tourists’ sociodemographic characteristics, green packaging and branding, eco-friendly attitudes, eco-friendly behavior
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-90.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka 1. Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem „Zeleni dodir Medvednice“ / Book of abstracts of the 1st Sceintific Conference With International Participation "Medvednica Green Touch"
Zagreb: Javna ustanova "Park prirode Medvednica"
78-953-56474-3-0
Podaci o skupu
1. Znanstveno - stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Zeleni dodir Medvednice - Medvednica Green Touch
predavanje
10.06.2021-11.06.2021
Zagreb, Hrvatska
Povezanost rada
Demografija, Ekonomija, Etnologija i antropologija, Geografija, Interdisciplinarne humanističke znanosti