Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista (CROSBI ID 704808)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šagovnović, Ivana ; Stamenković, Igor ; Demonja, Damir Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista / Towards a better understanding of tourists' environmental attitudes and behavior: Exploring differences based on tourists' sociodemographic characteristics // Zbornik sažetaka 1. Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem „Zeleni dodir Medvednice“ / Book of abstracts of the 1st Sceintific Conference With International Participation "Medvednica Green Touch". Zagreb: Javna ustanova "Park prirode Medvednica", 2021. str. 89-90

Podaci o odgovornosti

Šagovnović, Ivana ; Stamenković, Igor ; Demonja, Damir

hrvatski

Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista

Uloga sociodemografskih karakteristika u oblikovanju stavova i ponašanja ljudi o okolišu, ali i važnost zelenih marketinških alata u vođenju potrošača prema zelenijoj potrošnji u literaturi su dobro obrađeni. Ipak, turističkoj literaturi nedostaju studije koje su svoja istraživanja usmjerile na to kako sociodemografske varijable turista utječu na njihovu percepciju zelenih marketinških alata, stavove o okolišu i ponašanje u jednom istraživačkom okviru. Stoga, kako bi se popunila ova praznina u literaturi, ovaj rad pokušava ispitati ulogu sociodemografskih karakteristika putnika u formuliranju njihove percepcije zelenih marketinških pristupa, odnosno zelene ambalaže i brendiranja, ekoloških stavova i ekološkog ponašanja. Istraživanje je provedeno u prosincu 2020., siječnju i veljači 2021. godine, među 368 turista iz Srbije. Rezultati su ukazali da se putnici i putnice razlikuju u pogledu ekoloških stavova i uočene su razlike u ekološkim stavovima između turista različitog statusa zanimanja i prihoda. Štoviše, potvrđene su značajne korelacije između starosti ispitanika i njihovih stavova i ponašanja spram okoliša. Glavni doprinos ovog istraživanja je u praktičnim implikacijama za marketinške destinacije kako bi promotivni sadržaji turističkih odredišta prilagodili različitim kategorijama turista, s posebnim namjerama jačanja njihovih ekoloških stavova i ponašanja.

Sociodemografske karakteristike turista, zeleno pakiranje i brendiranje, ekološki stavovi, ekološko ponašanje

nije evidentirano

engleski

Towards a better understanding of tourists' environmental attitudes and behavior: Exploring differences based on tourists' sociodemographic characteristics

Uloga sociodemografskih karakteristika u oblikovanju stavova i ponašanja ljudi o okolišu, ali i važnost zelenih marketinških alata u vođenju potrošača prema zelenijoj potrošnji u literaturi su dobro obrađeni. Ipak, turističkoj literaturi nedostaju studije koje su svoja istraživanja usmjerile na to kako sociodemografske varijable turista utječu na njihovu percepciju zelenih marketinških alata, stavove o okolišu i ponašanje u jednom istraživačkom okviru. Stoga, kako bi se popunila ova praznina u literaturi, ovaj rad pokušava ispitati ulogu sociodemografskih karakteristika putnika u formuliranju njihove percepcije zelenih marketinških pristupa, odnosno zelene ambalaže i brendiranja, ekoloških stavova i ekološkog ponašanja. Istraživanje je provedeno u prosincu 2020., siječnju i veljači 2021. godine, među 368 turista iz Srbije. Rezultati su ukazali da se putnici i putnice razlikuju u pogledu ekoloških stavova i uočene su razlike u ekološkim stavovima između turista različitog statusa zanimanja i prihoda. Štoviše, potvrđene su značajne korelacije između starosti ispitanika i njihovih stavova i ponašanja spram okoliša. Glavni doprinos ovog istraživanja je u praktičnim implikacijama za marketinške destinacije kako bi promotivni sadržaji turističkih odredišta prilagodili različitim kategorijama turista, s posebnim namjerama jačanja njihovih ekoloških stavova i ponašanja.

Tourists’ sociodemographic characteristics, green packaging and branding, eco-friendly attitudes, eco-friendly behavior

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-90.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka 1. Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem „Zeleni dodir Medvednice“ / Book of abstracts of the 1st Sceintific Conference With International Participation "Medvednica Green Touch"

Zagreb: Javna ustanova "Park prirode Medvednica"

78-953-56474-3-0

Podaci o skupu

1. Znanstveno - stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Zeleni dodir Medvednice - Medvednica Green Touch

predavanje

10.06.2021-11.06.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Demografija, Ekonomija, Etnologija i antropologija, Geografija, Interdisciplinarne humanističke znanosti