Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1134673

Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika


Šustek, Ivana
Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika, 2020., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek, Republika Hrvatska


CROSBI ID: 1134673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika
(The Impact of Project Teaching on the Student's Social Competence)

Autori
Šustek, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek, Republika Hrvatska

Datum
16.03

Godina
2020

Stranica
159

Mentor
Peko, Anđelka

Ključne riječi
Projektna nastava ; socijalna kompetencija ; istraživanje mješovitog pristupa
(Project Teaching ; Social Competence ; Mixed Methods Research)

Sažetak
Suvremeno društvo od pojedinca očekuje sposobnost aktivnog sudjelovanja u socijalnom kontekstu. Učenike stoga treba usmjeravati na razvoj socijalne kompetencije što podrazumijeva odgoj i obrazovanje za zajedništvo, aktivno sudjelovanje u društvu te snalaženje u situacijama koje zahtijevaju suradnju i timsko učenje. U ovom radu predstavljena je suvremena projektna nastava kao jedan od mogućih vidova aktivnog učenja koja svojim obilježjima doprinosi razvoju socijalne kompetencije učenika. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda osnovne škole. Zadatci istraživanja bili su: utvrditi indikatore socijalne kompetencije učenika četvrtog razreda osnovne škole u neprojektnoj i projektnoj nastavi ; usporediti dobivene rezultate i utvrditi postoje li statistički značajne razlike u utvrđenim indikatorima socijalne kompetencije učenika četvrtog razreda osnovne škole u neprojektnoj i projektnoj nastavi s osvrtom na njihova sociodemografska obilježja. Postavljena je hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda. T-testom provjerena je značajnost razlike između neprojektne i projektne nastave. Iz rezultata je vidljivo da je srednja vrijednost veća u projektnoj nastavi što se tumači time da projektna nastava ima veći utjecaj na socijalnu kompetenciju učenika u odnosu na neprojektnu nastavu. S obzirom na to da je granični t = 1, 74 (s pouzdanosti od 95 %) manji od dobivenog t = 2, 18, razlika je statistički značajna. Stoga se postavljena hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda odbacuje. Fisherovim egzaktnim testom ispitalo se ima li projektna nastava utjecaj na socijalnu kompetenciju učenika s obzirom na njihov spol i opći školski uspjeh u prethodnoj školskoj godini u odnosu na neprojektnu nastavu. S obzirom na spol učenika, dobivena vrijednost p = 0, 59 veća je od vrijednosti α = 0, 05 što dovodi do zaključka da se postavljena hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda s obzirom na njihov spol ne odbacuje. S obzirom na opći uspjeh učenika, dobivena vrijednost p = 0, 20 veća je od vrijednosti α = 0, 05 što dovodi do zaključka da se postavljena hipoteza H0: Nema utjecaja projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika četvrtog razreda s obzirom na njihov opći uspjeh u prethodnoj školskoj godini ne odbacuje. U okviru rezultata istraživanja doneseni su opis i interpretacija socijalne kompetencije učenika, projektnih aktivnosti u grupi te interakcije sudionika nastave. Istraživanje je zasnovano na provjerenim znanstvenim metodama te je potkrijepljeno relevantnim istraživanjima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anđelka Peko (mentor)

Avatar Url Ivana Šustek (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šustek, Ivana
Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika, 2020., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek, Republika Hrvatska
Šustek, I. (2020) 'Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju učenika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Osijek, Republika Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ustek, I.}, year = {2020}, pages = {159}, keywords = {Projektna nastava, socijalna kompetencija, istra\v{z}ivanje mje\v{s}ovitog pristupa}, title = {Utjecaj projektne nastave na socijalnu kompetenciju u\v{c}enika}, keyword = {Projektna nastava, socijalna kompetencija, istra\v{z}ivanje mje\v{s}ovitog pristupa}, publisherplace = {Osijek, Republika Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ustek, I.}, year = {2020}, pages = {159}, keywords = {Project Teaching, Social Competence, Mixed Methods Research}, title = {The Impact of Project Teaching on the Student's Social Competence}, keyword = {Project Teaching, Social Competence, Mixed Methods Research}, publisherplace = {Osijek, Republika Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font