Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Obrazovanje na otvorenome iz perspektive predškolskog djeteta (CROSBI ID 296270)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Rogulj, Edita Obrazovanje na otvorenome iz perspektive predškolskog djeteta // Putokazi, VIII (2020), 2; 273-286

Podaci o odgovornosti

Rogulj, Edita

hrvatski

Obrazovanje na otvorenome iz perspektive predškolskog djeteta

Teorija obrazovanja na otvorenome teži naglašavanju važnosti boravka u prirodnom okolišu na cjelokupni razvoj djeteta, posebice na obrazovni segment, iskustveno učenje, kritičko razmišljanje te prihvaćanje različitih izazova koji se pojavljuju u prostornom kontekstu. Obrazovanje na otvorenome usmjereno je na tri domene, temeljno polazište čini sam pojedinac, njegovo JA, zatim suodnos s drugima te prirodni svijet. Korijeni modernog obrazovanja na otvorenom mogu se naći u filozofskim djelima različitih autora od J. Deweya, J. Locke, J. J. Rousseau do J. H. Pestalozzia. Razvoj ovakvog oblika obrazovanja pojavljuje se krajem 19. stoljeća na području Europe, SAD-a, Australije u vidu organiziranja boravka u kampovima. Boravak na otvorenome djeci omogućava razvoj svijesti o važnosti participiranja u ekosustavu, prihvaćanju izazova te usvajanje osnovnih elemenata timskog rada. Korištenje prirodnog okoliša kao integrirajućeg konteksta za učenje, ukazuje na poboljšavanje akademskih postignuća te smanjivanje socijalno neprihvatljivog ponašanja. Povećava se entuzijazam za usvajanjem novih spoznaja, ponos zbog postignuća što utječe na razvoj samopouzdanja kod djece. Ovim radom daje se uvid u dječju percepciju boravka na otvorenome. U istraživanju je sudjelovalo četrnaestoro djeca predškolske dobi korisnika ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje na području Zagreba i Petrinje. Prilikom provođenja istraživanja rukovodilo se Etičkim kodeksom istraživanja s djecom. U intervju koristila su se polustrukturirana pitanja s ciljem dobivanja mišljenja djece o boravku na otvorenome ; vremenskom trajanju, izboru igara, prostorno-materijalnom okuženju te djetetovo viđenje uloge odgojitelja u aktivnostima na otvorenome. Rezultati ukazuju da ne postaji statistički značajne razlike između mišljenje djece o igrama na otvorenome u odnosu na lokaciju s koje djeca dolaze.

odgojitelji ; okuženje ; igra ; socijalni kontekst

nije evidentirano

engleski

Outdoor Education from the Perspective of a Preschool Child

The theory of outdoor education emphasises the importance of spending time outdoors for the overall development of a child, especially the educational segment, experiential learning, critical thinking, and accepting various challenges that arise in the spatial context. Outdoor education is focused on three domains. The primary starting point is the individual himself/herself, his/her I, the relationships with others, and the natural world. The roots of modern outdoor education can be found in various authors' philosophical works, from J. Dewey, J. Locke, J.J. Rousseau to J.H. Pestalozzi. The development of this form of education started taking place at the end of the 19th century in Europe, the USA, and Australia in organized stays at camps. Spending time outdoors allows children to develop an awareness of the importance of participating in the ecosystem, accepting challenges, and adopting the essential elements of teamwork. The use of the natural environment as an integrative learning context indicates improved academic achievement and a reduction in socially unacceptable behaviour. There is an increase in enthusiasm for adopting new knowledge and pride in accomplishments, which affects children's self-confidence. This paper provides an insight into children's perception of spending time outdoors. Fourteen preschool children, users of early childhood and preschool education institutions, in Zagreb and Petrinja. The research was guided by the Code of Ethics for Research with Children. Semi-structured questions were used in the interviews to obtain children's opinions about spending time outdoors; time duration, choice of games, spatial and material environment, and the child's view of kindergarten teacher's role in outdoor activities. The results indicate no statistically significant difference between children's opinions about outdoor games to the children's location.

kindergarten teachers, ; environment ; play ; social context

nije evidentirano

Podaci o izdanju

VIII (2)

2020.

273-286

objavljeno

2566-3755

2303-470X

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice