VERBOTONALNA METODA U KONTEKSTU SUVREMENIH PRISTUPA REHABILITACIJE GOVORNO-JEZIČNIH POREMEĆAJA KOD PREDŠKOLSKE DJECE (CROSBI ID 441820)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kelemen, Ivana
Tomić, Diana
hrvatski
VERBOTONALNA METODA U KONTEKSTU SUVREMENIH PRISTUPA REHABILITACIJE GOVORNO-JEZIČNIH POREMEĆAJA KOD PREDŠKOLSKE DJECE
iplomski rad podijeljen je u četiri cjeline. Prva daje pregled govorno-jezičnih poremećaja ; opisuje njihovu etiologiju, navodi pluralitet klasifikacija te u konačnici opisuje karakteristike samih poremećaja. Druga cjelina opisuje pojam znanstveno potvrđenog rehabilitacijskog pristupa, nakon čega se opisuju suvremeni pristupi terapiji govorno-jezičnih poremećaja koji se na znanstveno potvrđenim činjenicama temelje: opisuje se uloga rane intervencije, daje se pregled pristupa koji se temelji na „postavljanju skela˝ za učenje, pregled tradicionalističkog i funkcionalističkog pristupa rehabilitaciji, kao i metode fokusirane na okolinu, metode temeljene na slušanju, metode fokusirane na proizvodnju, kognitivno- lingvističke metode te u konačnici i pregled kombiniranih metoda. Treća cjelina opisuje verbotonalnu metodu, nakon čega se u četvrtoj cjelini verbotonalna metoda uspoređuje sa prije navedenim suvremenim pristupima rehabilitacije govorno-jezičnih poremećaja. Usporedba je pokazala da su načela verbotonalne metode znanstveno potvrđena, što ukazuje na valjanost korištenja verbotonalne metode. Također, usporedba je pokazala da verbotonalna metoda ima dodirnih točaka sa suvremenim metodama rehabilitacije govorno- jezičnih poremećaja: s „postavljanjem skela˝ za učenje dijeli stupnjevit način rada, s funkcionalizmom individualan pristup pojedincu, s tradicionalizmom elemente korištenja imitacija, vježbanja izraza i ponavljanja, s metodom fokusiranom na proizvodnju dijeli slične principe korekcije izgovora, s metodom temeljenom na slušanju dijeli korištenje zvučnih stimulacija, dok s kognitivno-lingvističkom metodom dijeli načelo globalnog strukturalizma.
verbotonalna metoda, suvremeni pristupi, govorni poremećaji, jezični poremećaji, rehabilitacija govorno-jezičnih poremećaja
nije evidentirano
engleski
Verbotonal Method in the Context of Modern Approaches to the Rehabilitation of Speech and Language Disorders in Preschool Children
nije evidentirano
verbo-tonal method, modern approaches, speech disorders, language disorders, rehabilitation of speech-language disorders
nije evidentirano
Podaci o izdanju
87
01.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb