Model kreiranja specijaliziranog turističkog proizvoda za post covid vrijeme (CROSBI ID 704693)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šerić, Neven ; Jakšić Stojanović, Anđela ; Bagarić, Lidija
hrvatski
Model kreiranja specijaliziranog turističkog proizvoda za post covid vrijeme
Globalna pandemija covid-19 mijenja stavove, očekivanja i preferencije turista pri odabiru destinacija kamo će putovati. Slijedom toga pretpostavka je da bi tradicionalnu koncepciju kreiranja specijaliziranih turističkih proizvoda trebalo prilagoditi promijenjenom ponašanju turista pri vrednovanju destinacijskih ponuda. Nastavno na toj pretpostavci autori su definirali predmet provedenog istraživanja, a u cilju spoznaja smjernica za modificiranje tradicionalne koncepcije kreiranja specijaliziranog turističkog proizvoda za post covid-19 vrijeme. Nalazi provedenog istraživanja autora na prigodnom uzorku turista provedenih u drugoj polovini 2020. godine ukazuju da će specijalizirana turistička ponuda destinacije i ubuduće biti važan preduvjet održive konkurentnosti destinacije, no i da je potrebno mijenjati pristup pri kreiranju novih specijaliziranih turističkih proizvoda. Prema spoznajama iz provedenog istraživanja obilježja specijaliziranih turističkih proizvoda koje su turiste potaknuli na putovanje tijekom sezone 2020. godine nisu primarno bili vezani uz sadržaj ponude. Te spoznaje su predstavljene u formi sugestija o kojima u post-covid vremenu dodatno treba voditi računa pri razvoju i upravljanju specijaliziranom turističkom ponudom u cilju održavanja i jačanja konkurentnosti destinacije. Obilježja turističkih ponuda koja su turiste potaknula na putovanje tijekom 2020. godine ostati će relevantan okidač u donošenju kupovnih odluka za putovanje i u post-covid vremenu. U radu su autori ta obilježja povezali s vlastitim modelom kreiranja i upravljanja specijaliziranim turističkim proizvodom argumentirajući održivost modela u kontekstu konkurentnosti destinacije. Nalazi istraživanja su dokazali da konkurentna specijalizirana turistička ponuda za post-covid vrijeme treba omogućiti kako individualno, tako i obiteljsko sudjelovanje, osigurati dojam opuštajućeg i luksuznog sadržaja, implementirati aspekte lokalnih tradicija i gastronomije, te isticati visoke ekološke standarde i očuvanost krajobraza s jasnom asocijacijom pozitivnih reperkusija na zdravlje turista.
post corona ; turizam ; ponuda ; model
nije evidentirano
engleski
Model of creating a specialized tourism product for post covid time
nije evidentirano
post corona ; tourism ; offer ; model
nije evidentirano
Podaci o prilogu
85-97.
2021.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jahorinski poslovni forum
Božić, Radomir
Sarajevo: Ekonomski fakultet Pale
2303-8969
Podaci o skupu
10. Naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Jahorinski poslovni forum 2021: Jugoistočna Evropa u vrtlogu krize 2020, disruptivnih inovacija, politika i mjera za održivi privredni rast
predavanje
25.03.2021-26.03.2021
Sarajevo, Bosna i Hercegovina