Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje (CROSBI ID 704691)
Prilog sa skupa u zborniku | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šustek, Ivana
hrvatski
Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje
Interkulturalni odgoj i obrazovanje pretpostavljaju solidarnost, empatiju, poštivanje različitosti, stvaranje pozitivne svijesti i pozitivnih stavova o sebi i drugima, pozitivni i otvoreni dijalog te druge čimbenike koji su neophodno važni za opći razvoj u multikulturnom društvu u kojem se nalazimo. Međutim, današnje društvo nerijetko pruža brojna izražavanja rasizma, stereotipa i općenito negativnih stavova prema vjerski, kulturno, etnički i jezično različitim osobama. Unatoč tome, škole, na čelu s učiteljima kao glavnim nositeljima realizacije nastavnog procesa, imaju moralnu i profesionalnu dužnost djelovati preventivno u takvome društvu. Takvo djelovanje znači da svakom učeniku, bez obzira na različitosti, učitelji trebaju pružiti osjećaj humanog okruženja te stvoriti s njim pozitivan i otvoren dijalog. To svakako podrazumijeva njihove pozitivne stavove prema svim učenicima. Obzirom da su stavovi determinante ponašanja, može se tvrditi da utječu na uspjeh jednakosti i ravnopravnosti svih učenika. Pozitivni stavovi su preduvjet za stvaranje pozitivnog i otvorenog dijaloga u kojem se vjerski, kulturno, etnički ili pak jezično različiti učenici osjećaju potpuno prihvaćenima i ravnopravno uključenima u odgojno-obrazovni proces. Važno je naglasiti da stavovi učitelja utječu i na oblikovanje stavova kod učenika, pa se često javlja proporcionalan odnos stavova učitelja sa stavovima učenika. U radu se na temelju teorijskih spoznaja nastoji pokazati važnost interkulturalnog odgoja i obrazovanja te s tim u svezi i važnost pozitivnih stavova učitelja prema istome. Također se navodi pregled i analiza relevantnih istraživanja koja su ispitivala stavove učitelja prema interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika, a na osnovi toga nastoji se pokazati koliki je utjecaj stavova učitelja na isto. Očekuje se da će rad imati pozitivne praktične, pedagoške i stručne efekte kao doprinos u ovom području, a istovremeno može biti polazište za daljnje spoznaje i istraživanja o interkulturalnom odgoju i obrazovanju.
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni dijalog, stavovi, učitelji, škola
nije evidentirano
engleski
Analysis of the Attitudes of Teachers and their Impact on Intercultural Education
nije evidentirano
Intercultural Education, Intercultural Dialogue, Attitudes, Teachers, School
nije evidentirano
Podaci o prilogu
321-331.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Intercultural Education - The Position of Roma in Education
Mlinarević, V. ; Brust Nemet, M. ; Bushati, J.
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-42-7
Podaci o skupu
"Položaj Roma u odgoju i obrazovanju"
predavanje
08.01.2015-09.01.2015
Osijek, Hrvatska