Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje (CROSBI ID 704691)

Prilog sa skupa u zborniku | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Šustek, Ivana Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje // Intercultural Education - The Position of Roma in Education / Obrazovanje za interkulturalizam - Položaj Roma u odgoju i obrazovanju / Mlinarević, V. ; Brust Nemet, M. ; Bushati, J. (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 321-331

Podaci o odgovornosti

Šustek, Ivana

hrvatski

Analiza stavova učitelja i njihov utjecaj na interkulturalni odgoj i obrazovanje

Interkulturalni odgoj i obrazovanje pretpostavljaju solidarnost, empatiju, poštivanje različitosti, stvaranje pozitivne svijesti i pozitivnih stavova o sebi i drugima, pozitivni i otvoreni dijalog te druge čimbenike koji su neophodno važni za opći razvoj u multikulturnom društvu u kojem se nalazimo. Međutim, današnje društvo nerijetko pruža brojna izražavanja rasizma, stereotipa i općenito negativnih stavova prema vjerski, kulturno, etnički i jezično različitim osobama. Unatoč tome, škole, na čelu s učiteljima kao glavnim nositeljima realizacije nastavnog procesa, imaju moralnu i profesionalnu dužnost djelovati preventivno u takvome društvu. Takvo djelovanje znači da svakom učeniku, bez obzira na različitosti, učitelji trebaju pružiti osjećaj humanog okruženja te stvoriti s njim pozitivan i otvoren dijalog. To svakako podrazumijeva njihove pozitivne stavove prema svim učenicima. Obzirom da su stavovi determinante ponašanja, može se tvrditi da utječu na uspjeh jednakosti i ravnopravnosti svih učenika. Pozitivni stavovi su preduvjet za stvaranje pozitivnog i otvorenog dijaloga u kojem se vjerski, kulturno, etnički ili pak jezično različiti učenici osjećaju potpuno prihvaćenima i ravnopravno uključenima u odgojno-obrazovni proces. Važno je naglasiti da stavovi učitelja utječu i na oblikovanje stavova kod učenika, pa se često javlja proporcionalan odnos stavova učitelja sa stavovima učenika. U radu se na temelju teorijskih spoznaja nastoji pokazati važnost interkulturalnog odgoja i obrazovanja te s tim u svezi i važnost pozitivnih stavova učitelja prema istome. Također se navodi pregled i analiza relevantnih istraživanja koja su ispitivala stavove učitelja prema interkulturalnom odgoju i obrazovanju učenika, a na osnovi toga nastoji se pokazati koliki je utjecaj stavova učitelja na isto. Očekuje se da će rad imati pozitivne praktične, pedagoške i stručne efekte kao doprinos u ovom području, a istovremeno može biti polazište za daljnje spoznaje i istraživanja o interkulturalnom odgoju i obrazovanju.

Interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni dijalog, stavovi, učitelji, škola

nije evidentirano

engleski

Analysis of the Attitudes of Teachers and their Impact on Intercultural Education

nije evidentirano

Intercultural Education, Intercultural Dialogue, Attitudes, Teachers, School

nije evidentirano

Podaci o prilogu

321-331.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Intercultural Education - The Position of Roma in Education

Mlinarević, V. ; Brust Nemet, M. ; Bushati, J.

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-42-7

Podaci o skupu

"Položaj Roma u odgoju i obrazovanju"

predavanje

08.01.2015-09.01.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano