Spaciocepcija i spaciogramatika u logopedskoj teoriji i praksi (CROSBI ID 704610)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo
Podaci o odgovornosti
Dulčić, Adinda ; Tadić, Iva
hrvatski
Spaciocepcija i spaciogramatika u logopedskoj teoriji i praksi
Prostor se percipira gledanjem, slušanjem, vestibularnim, taktilnim i propriceptivnim osjetilima. Percepciju prostora nazivamo spaciocepcijom. Pojam spaciocepcije u verbotonalnoj teoriji razvio je profesor Pansini 1972. godine. Slušanje je spaciocepcijska pojava. A bez slušanja nema govora. Spaciocepcija je prijeko potrebna za razvoj govora stoga što joj je primarna funkcija percepcija prostora, bez kojeg nema događaja i mišljenja. U razvoju govora kod čujućih osoba i osoba s gluhoćom jednak je put: od događaja preko spaciocepcije do predodžbe, mišljenja i govora. Povezanost pokreta i govora može se objasniti i temeljem identičnih elemenata koji ih sačinjavaju - ritam, intonacija, napetost, vrijeme, pauza i intenzitet, dok je frekvencija akustički element koja je rezultat kretanja, odnosno izgovora. Funkcija prostora u govoru ogleda se u brojnim jezičnim oblicima, korištenju istih riječi u različitim kontekstima, kulturalnoj i jezičnoj specifičnosti upotrebe prijetloga te uzgovornim gestama. S obziroma na to da u prostornim i verbalnim odnosima postoji ista osnova, ista pravila te ista gramatika, možemo zaključiti da se verbalni jezik razvio iz gramatike prostora. Preko spaciocepcijskih procesora kreće uspostavljanje slušanja i govora te prelazi put od gramatike prostora do gramatike govora. Verbotonalna metoa je na temelju ovih spoznaja utemeljila svoje dijagnostičke i rehabilitacijske postupke u području patologije govora.
spaciocepcija, gramatika prostora, govorni jezik, vernotonalna metoda
nije evidentirano
engleski
Spatial perception and spatial grammar in speech therapy - theory and practice
nije evidentirano
spatial perception, spatial grammar, spoken language, verbotonal method
nije evidentirano
Podaci o prilogu
37-42.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Inovativni pristupi u logoediji.
Labović, Nataša
Beograd: Školski servis Gajić
978-86-915577-5-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096