Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika (CROSBI ID 296038)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Letina, Alena ; Lacković, Lorena
hrvatski
Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika
Rad prikazuje rezultate istraživanja čiji je cilj bio utvrditi mišljenje učitelja o važnosti obrazovnog, odgojnog i praktičnog aspekta nastave Prirode i društva te njihovu zastupljenost u odgojno-obrazovnim ishodima učenja predmetnog kurikula. Istraživanje je provedeno anketiranjem, a sudjelovalo je 164 učitelja. Provedena je i sadržajna analiza Kurikuluma nastavnog predmeta Priroda i društvo za osnovne škole koja je uključivala kvalitativnu analizu sadržaja odgojno-obrazovnih ishoda učenja te kvantitativnu analizu njihove zastupljenosti u navedenom dokumentu. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji odgojni aspekt smatraju statistički značajno važnijim u odnosu na obrazovni i praktični aspekt, procjenjujući da je odgojni aspekt najzastupljeniji u ishodima učenja predmetnog kurikula. Mišljenje učitelja ne podudara se s rezultatima sadržajne analize ishoda učenja u kurikulu kojom je utvrđena najveća zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na obrazovni aspekt, a manji broj onih koji se odnose na odgojni te praktični aspekt nastave. Zaključuje se da realizacija ishoda učenja nije ovisna samo o njihovoj sadržajnoj formulaciji, već i kompetencijama učitelja za njihovu implementaciju u nastavni proces.
holistički pristup ; odgojno, obrazovno i praktično značenje ; predmetni kurikul
nije evidentirano
engleski
Cognitive, affective and practical significance of the school subject Science and Social Studies in the holistic development of students
nije evidentirano
Curriculum for the school subject Science and Social Studies, cognitive, affective and practical significance, holistic approach
nije evidentirano