Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje alternativnog goriva u zrakoplovstvu sa sigurnosno-ekološkog aspekta (CROSBI ID 336491)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vedriš, Nenad Istraživanje alternativnog goriva u zrakoplovstvu sa sigurnosno-ekološkog aspekta / Steiner, Sanja (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2003

Podaci o odgovornosti

Vedriš, Nenad

Steiner, Sanja

hrvatski

Istraživanje alternativnog goriva u zrakoplovstvu sa sigurnosno-ekološkog aspekta

Na izmaku stoljeća može se zaključiti da je jedno od njegovih obilježja svakako bilo i zrakoplovstvo, čiji je razvoj dominirao u usporedbi s ostalim prometnim oblicima i po veličini i po intenzitetu. U redovitom zračnom prometu 1996. godine je, prema statistici ICAO-a ostvaren prometni učinak od 1, 3 mlrd prevezenih putnika, 2, 4 bln putničkih kilometara te 312 mlrd tonskih kilometara, a predviđena godišnja stopa daljnjeg rasta zračnog prometa je 4-5%. Značajna prekretnica u razvoju zrakoplovstva bilo je uvođenje mlaznog pogona 60-tih godina s višestrukim eksploatacijskim učinkom, od povećanja letnih brzina i visina, smanjenja specifične potrošnje goriva do posljedičnog povećanja istrajnosti i doleta zrakoplova. Jedan je efekat zrakoplovstva nažalost i nadalje označen u negativnom smislu. Kao i sredstva ostalih prometnih grana, tako i zrakoplovi pripadaju skupini antropogenih zagađivača sa Štetnim utjecajem na okoliš uslijed polucije pri izgaranju fosilnih goriva. Učestali napori međunarodne zajednice u pogledu zaštite okoliša u novije su vrijeme rezultirali donošenjem niza restriktivnih zaštitnih mjera kao i najavama operativnih restrikcija, koje predstavljaju ograničavajući faktor daljnjeg razvoja konvencionalnih prometnih oblika. Iz slijedeće tablice se može vidjeti da je udjel zagađenja uzrokovanog zračnim prometom naspram ostalih izvora svega cca 5%. Diskrepantnost odnosa pooštrene ekološke regulative i predviđenog rasta prometa postavlja pred zrakoplovstvo novu zadaću pronalaženja alternativnog, ekološki prihvatljivog energenta. Istraživanja novog goriva usporedno su podržana i činjenicom da su resursi fosilnih goriva procijenjeni na oko 40 godina (zemnog plina oko 60 godina) uz pretpostavku zadržavanja aktualne godišnje potrošnje. Očekivane fluktuacije na svijetskom tržištu nafte reperkuirati će zasigurno i ekonomskim ograničenjem eksploatacije zrakoplova, tim vise što troškovi goriva predstavljaju značajan udio od 20-30% u izravnim eksploatacijskim troškovima odnosno 10-20% u ukupnim troškovima zrakoplovnih kompanija.

alternativna goriva; sigurnost; ekologija…;;

nije evidentirano

engleski

Research of alternative fuels in aviation by means of safety-environmental aspect

nije evidentirano

alternative fuels; safety; ekology…;;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

23.06.2003.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport