Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI (CROSBI ID 295945)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Anđić, Dunja POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI // Putokazi, 2 (2020), 8; 259-272. doi: 37.015:502/504

Podaci o odgovornosti

Anđić, Dunja

hrvatski

POVEZANOST S PRIRODOM KAO PRETPOSTAVKA RAZVOJA OSJETLJIVOSTI ZA OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ UČENIKA MLAĐE ŠKOLSKE DOBI

Iz perspektive UNESCO-a koji svoje djelovanje posljednjih godina usmjerava k izazovima postizanja Ciljeva održivog razvoja 2030. možemo govoriti o nekoliko globalnih značajki odgoja i obrazovanja za održivi razvoj: ostvarenje Ciljeva održivog razvoja 2030. i održivi razvoj nisu mogući bez sustavnog odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u svim oblicima obrazovanja, na svim razinama obrazovanja, te u svim dobima ljudskog života. To ga čini cjeloživotnim, a temelji cjeloživotnog učenja se postavljaju u ranoj dobi i u ranom djetinjstvu (Pramling Samuelsson, 2011). U radu se daje pregled značajnih istraživanja te teorijskih temelja o promišljanju pojma razvoja početne osjetljivosti djece za pitanja okoliša i održivog razvoja. S tim svezi jest pojam „povezanosti s prirodom” kao mjere doživljaja prirode/okoliša. Povezanost s prirodom kao pojam proizašao je iz područja tzv. enviromentalističke psihologije i pojavljuje se u brojnim istraživanjima pod raznim ili sličnim nazivima kao relatedness, affinity, connection, i može se definirati kao emotivan odnos čovjeka i prirode. U radu se prezentira i znanstvenoistraživački projekt Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci pod nazivom „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije” (2019–2022.) koji se provodi u Hrvatskoj i Sloveniji. Namjena je prikazanog istraživanja predložiti smjernice i pedagoške strategije kojima će se moći potaknuti značajnija dobrobit usmjerena, ne samo na poticanje značajnije povezanosti s prirodom, nego posljedično tome, na holistički, optimalni i zdravi rast i razvoj djece mlađe školske dobi.

kontakt s okolišem/prirodom, održivi razvoj, digitalne tehnologije, organizacija slobodnog vremena, djeca, škola.

Ovaj rad je financiran od strane Sveučilišta u Rijeci projektom br. uniri-pr-drustv-19-19 „Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena djece mlađe školske dobi i digitalne tehnologije“.

engleski

CONNECTEDNESS TO NATURE AS A POSTULATION FOR THE DEVELOPMENT OF ENVIRONMENTAL SENSITIVITY AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF YOUNGER SCHOOL PUPILS

nije evidentirano

contact with the environment/nature, sustainable development, digital technologies, organization of free (leisure) time, children, school.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (8)

2020.

259-272

objavljeno

2566-3755

37.015:502/504

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice