Uloga konteksta u procesu obrazovanja (CROSBI ID 70203)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavlin-Bernardić, Nina
hrvatski
Uloga konteksta u procesu obrazovanja
U području obrazovanja ne postoji konsenzus o tome što je kontekst, unatoč tome što se različiti autori slažu oko toga da učenje ovisi o kontekstu te interesu istraživača za učenje u specifičnim kontekstima. Najšire, možemo reći da obrazovni kontekst uključuje različite elemente okoline: fizičke, socijalne, institucionalne i osobne, koji utječu na poučavanje i učenje. Kontekst učenja može se široko definirati kao situacija u kojoj se nešto uči, koja može utjecati na način i kvalitetu usvajanja onoga što se uči. To primjerice može biti vanjsko okruženje, kao i kvaliteta nastavnika. U ovome je poglavlju dan pregled onoga što autori u ovome području smatraju kontekstom i kako ga problematiziraju, teorija iz područja psihologije obrazovanja koje uključuju i kontekstualne čimbenike te bitnih kontekstualnih varijabli u području obrazovanja i što istraživanja pokazuju o njima. Uloga konteksta u procesu obrazovanja razmatra se na tri razine, od najšire prema najužoj: na društvenoj razini, razini obrazovne institucije (obilježja škole i nastavnika) te na razini karakteristika sadržaja koji se uči (na primjeru načina formulacije tekstualnih matematičkih zadataka).
kontekst, obrazovanje, nastavnici
nije evidentirano
engleski
The role of context in the educational process
nije evidentirano
context, education, teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
257-282.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kontekst u psihologiji - konceptualni, teorijski i istraživački aspekti
Kolesarić, Vladimir ; Ivanec, Dragutin ; Domijan, Dražen
Zagreb: Novi redak
2021.
978-953-8270-10-9