Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poticanje kreativnosti kao sastavnice cjeloživotnoga učenja kroz pokret i ples u razrednoj nastav (CROSBI ID 704429)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bognar, Branko ; Tomić, Arijana ; Žižanović, Senka Poticanje kreativnosti kao sastavnice cjeloživotnoga učenja kroz pokret i ples u razrednoj nastav // Zbornik sažetaka: ACE 2020 / Cestarić, Marija ; Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 362-365

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko ; Tomić, Arijana ; Žižanović, Senka

hrvatski

Poticanje kreativnosti kao sastavnice cjeloživotnoga učenja kroz pokret i ples u razrednoj nastav

Današnje društvo ubrzanih promjena zahtijeva cjeloživotno uče-nje i stalni razvoj, što pred školu stavlja brojne izazove. Među njima je i razvi-janje kreativnih pojedinaca koji će pronaći svoje mjesto u današnjem globalno povezanom i informacijama ispunjenom svijetu. Kako bi se navedeno ostvari-lo, važno je kreativnost kod djece poticati od najranije dobi. Jedan od načina poticanja kreativnosti djece rane školske dobi jest putem pokreta i plesa, čime se zadovoljava njihova prirodna potreba za kretanjem i potiče izražavanje na drugačiji način. Pri tome se ističe kreativni pokret i ples, kao vrsta plesa koja potiče cjelovit razvoj djeteta, usmjeren na razvoj kreativnosti, empatije, surad-nje, izražavanja misli i osjećaja na jedinstven način kroz različite mogućnosti pokreta. Imajući u vidu prednosti kreativnoga pokreta i plesa, provedeno je akcijsko istraživanje s ciljem poticanja učenika na kretanje i kreativno izra-žavanje pokretom pružajući im znanja potrebna za to te poticanje učenika na međusobnu suradnju. Istraživanje je provedeno s 23 učenika jednoga ra-zrednog odjela prvoga razreda osnovne škole tijekom svibnja i lipnja 2019. godine. Za učenike je osmišljeno deset radionica temeljenih na elementima kreativnog plesa, od kojih je svaka bila fokusirana na određenu temu. Uz ra-dionice, provedena su i dva intervjua s učiteljicom razrednoga odjela koji je sudjelovao u istraživanju. Održavanje radionica popraćeno je video zapisima i fotografijama, dnevničkim zapisima nakon svake provedene radionice te učeničkim radovima proizašlim iz radionica. Iako je kreativnost teško mjeriti, rezultati istraživanja pokazali su napredak učenika u vidu kreativnog izraža-vanja pokretom. Znanja koja su stekli kroz radionice rabili su na naučene te, još važnije, na samostalno osmišljene načine, istražujući mogućnosti pokreta koje im pružaju tijelo, prostor, vrijeme i energija. Uvažavajući izniman značaj pokreta u razvoju djece, istraživanje je pokazalo kako su kreativni pokret i ples izvrstan način poticanja kreativnosti, kao i cjelokupnog razvoja djeteta u školskom kontekstu, čemu je više pažnje potrebno usmjeriti u procesu suvre-menog odgoja i obrazovanja.

akcijsko istraživanje ; cjeloživotno učenje kreativnost ; kreativni pokret ; ples

nije evidentirano

engleski

Encouraging creativity, as a component of lifelong learning, through movement and dance in classroom teaching

nije evidentirano

action research ; creativity ; creative movement ; dance ; lifelong learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

362-365.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka: ACE 2020

Cestarić, Marija ; Balić Šimrak, Antonija ; Županić Benić

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-80

Podaci o skupu

2. međunarodna umjetničko-znanstvena konferencija = 2nd international scientific and artistic conference (ACE 2020)

predavanje

18.10.2020-19.10.2020

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice