Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja (CROSBI ID 295858)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kadum, Sandra ; Drandić, Dijana ; Lazarić, Lorena
hrvatski
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja
Cilj rada bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o spremnosti djece za školu s naglaskom na predčitalačke i predmatematičke vještine djece. U istraživanju je sudjelovalo 362 ispitanika, učitelja razredne nastave iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Istražili smo i utvrdili da učitelji izdvajaju kao najvažnije vještine koje djeca trebaju steći prije polaska u školu: pravilno držanje olovke, odnosno pisaćeg pribora i čisto izgovaranje svih glasova kao predčitalačke vještine te prepoznavanje boja i razumijevanje prostornih odnosa (ispred, iza, gore, dolje, na, u, lijevo, desno) kao predmatematičke vještine. Nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima učitelja prema predčitalačkim vještinama u odnosu na godine radnog iskustva u nastavnoj djelatnosti, ali je utvrđena statistički značajna razlika između većine čestica predmatematičke vještine. U tom kontekstu, preporuke za buduća istraživanja odnose se na spremnost škola za djecu i spremnost obitelji i zajednica za školu te njihovu povezanost sa sociokulturnim kontekstom.
predčitalačke i predmatematičke vještine ; predškola ; spremnost za školu ; učenik ; učitelj
nije evidentirano
engleski
Children's Readiness for School from a Teacher's Perspective
nije evidentirano
pre-reading and pre-mathematical skills ; preschool ; readiness for school ; student ; teacher
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (3)
2021.
583-596
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.19.3.8
Povezanost rada
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija