Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132920

Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja


Kadum, Sandra; Drandić, Dijana; Lazarić, Lorena
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 3; 583-596 doi:10.31192/np.19.3.8 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1132920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja
(Children's Readiness for School from a Teacher's Perspective)

Autori
Kadum, Sandra ; Drandić, Dijana ; Lazarić, Lorena

Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 19 (2021), 3; 583-596

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
predčitalačke i predmatematičke vještine ; predškola ; spremnost za školu ; učenik ; učitelj
(pre-reading and pre-mathematical skills ; preschool ; readiness for school ; student ; teacher)

Sažetak
Cilj rada bio je ispitati stavove učitelja razredne nastave o spremnosti djece za školu s naglaskom na predčitalačke i predmatematičke vještine djece. U istraživanju je sudjelovalo 362 ispitanika, učitelja razredne nastave iz osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Istražili smo i utvrdili da učitelji izdvajaju kao najvažnije vještine koje djeca trebaju steći prije polaska u školu: pravilno držanje olovke, odnosno pisaćeg pribora i čisto izgovaranje svih glasova kao predčitalačke vještine te prepoznavanje boja i razumijevanje prostornih odnosa (ispred, iza, gore, dolje, na, u, lijevo, desno) kao predmatematičke vještine. Nije utvrđena statistički značajna razlika u stavovima učitelja prema predčitalačkim vještinama u odnosu na godine radnog iskustva u nastavnoj djelatnosti, ali je utvrđena statistički značajna razlika između većine čestica predmatematičke vještine. U tom kontekstu, preporuke za buduća istraživanja odnose se na spremnost škola za djecu i spremnost obitelji i zajednica za školu te njihovu povezanost sa sociokulturnim kontekstom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Istarsko veleučilište - Universita Istriana di scienze applicate,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Dijana Drandić (autor)

Avatar Url Sandra Kadum (autor)

Avatar Url Lorena Lazarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kadum, Sandra; Drandić, Dijana; Lazarić, Lorena
Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 3; 583-596 doi:10.31192/np.19.3.8 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kadum, S., Drandić, D. & Lazarić, L. (2021) Spremnost djece za školu iz perspektive učitelja. Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (3), 583-596 doi:10.31192/np.19.3.8.
@article{article, year = {2021}, pages = {583-596}, DOI = {10.31192/np.19.3.8}, keywords = {pred\v{c}itala\v{c}ke i predmatemati\v{c}ke vje\v{s}tine, pred\v{s}kola, spremnost za \v{s}kolu, u\v{c}enik, u\v{c}itelj}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.19.3.8}, volume = {19}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Spremnost djece za \v{s}kolu iz perspektive u\v{c}itelja}, keyword = {pred\v{c}itala\v{c}ke i predmatemati\v{c}ke vje\v{s}tine, pred\v{s}kola, spremnost za \v{s}kolu, u\v{c}enik, u\v{c}itelj} }
@article{article, year = {2021}, pages = {583-596}, DOI = {10.31192/np.19.3.8}, keywords = {pre-reading and pre-mathematical skills, preschool, readiness for school, student, teacher}, journal = {Nova prisutnost : \v{c}asopis za intelektualna i duhovna pitanja}, doi = {10.31192/np.19.3.8}, volume = {19}, number = {3}, issn = {1334-2312}, title = {Children's Readiness for School from a Teacher's Perspective}, keyword = {pre-reading and pre-mathematical skills, preschool, readiness for school, student, teacher} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font