Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji (CROSBI ID 295821)

Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija

Filić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Vidović, Ivana Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji // Logopedija, 7 (2017), 2; 49-55. doi: 10.31299/log.7.2.2

Podaci o odgovornosti

Filić, Martina ; Kolundžić, Zdravko ; Vidović, Ivana

hrvatski

Jezične i govorne sposobnosti, predvještine čitanja, pisanja i matematike školskih obveznika 2017./2018. u Požeško-slavonskoj županiji

Spremnost za školu podrazumijeva određeni stupanj zrelosti u više područja, koji je potreban djeci za svladavanje zahtjeva u školskom sustavu (UNICEF, 2006). Za polazak u osnovnu školu su, uz ostale, važne djetetove komunikacijske, jezične i govorne sposobnosti, ali i usvojene predvještine čitanja, pisanja te predmatematičke vještine, kao preduvjeti za uredno usvajanje vještina čitanja, pisanja i matematike. U ovom istraživanju analiziran je uzorak od 79 školskih obveznika iz Požeško- slavonske županije, koje su uputile dvije specijalistice školske medicine na logopedsku procjenu u Opću županijsku bolnicu Požega. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom, u SPSS programu. Rezultati pokazuju da najveći broj djece, njih 89 %, ima poremećaj izgovora, 10 % djece ima teškoće s razumijevanjem jezika, 29 % djece postiže ispodprosječne rezultate na receptivnom testu rječnika, 20 % djece ima odstupanja u morfosintaksi, 54 % djece nema usvojenu fonemsku svjesnost, 28 % djece je slabije u grafomotoričkim sposobnostima, 27 % djece ima neusvojene predmatematičke vještine te 32 % djece ima slabije slušno razlikovanje. Ovakav rezultat upućuje na potrebu sustavnih pregleda djece u predškolskoj dobi, radi pravodobnog otkrivanja teškoća i poremećaja i uključivanja u logopedsku terapiju. Osim toga, neusvojenost predvještina čitanja i pisanja te predmatematičkih vještina – pokazatelj je potrebe za stvaranjem strukturiranog i točno određenog programa predškolskog odgoja i obrazovanja, koji bi ciljanim aktivnostima, među ostalim, poticao predvještine čitanja, pisanja i matematike.

spremnost za školu ; logopedska procjena ; poremećaj izgovora ; poremećaj jezika

nije evidentirano

engleski

Speech and language skills, pre-reading, prewriting and pre-mathematical skills of 7- year old children before entering school in Požega Slavonia County

nije evidentirano

school readiness ; speech and language pathologist’s assessment ; articulation disorder ; language impairment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2017.

49-55

objavljeno

1330-5484

1849-4706

10.31299/log.7.2.2

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice