Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1132773

Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenoga teksta


Peti-Stantić, Anita
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenoga teksta // Odraz reformskih promjena u školskoj knjižnici XXXII. Proljetna škola školskih knjižničara / Granić, Adela (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje, 2021. str. 8-15


CROSBI ID: 1132773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenoga teksta
(Intellectual Vocabulary of Youth and Reading: from a Picture Book to Popular Science)

Autori
Peti-Stantić, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Odraz reformskih promjena u školskoj knjižnici XXXII. Proljetna škola školskih knjižničara

Urednik/ci
Granić, Adela

Izdavač
Agencija za odgoj i obrazovanje

Grad
Zagreb

Godina
2021

Raspon stranica
8-15

ISSN
1847-6074

Ključne riječi
čitanje, intelektualni vokabular, konkretnost, apstraktnost, predočivost, popularnoznanstveni tekst
(reading, intellectual vocabulary, concreteness, abstractness, imageability, popular science text)

Sažetak
U radu se iznosi teza da je se intelektualni vokabular razvija cjeloživotno, no podcrtava se teza da taj razvoj počinje s čitanjem slikovnica i prvih knjiga zasnovanih na odnosu slike i pojedinačnih riječi, da bi se kasnije nastavio u sve složenijem sustavu koncentričnih krugova. Pri tome se posebno ističe važnost razvoja vokabulara, i to specifično apstraktnoga, nisko predočivog, onoga s kojim se rijetko susrećemo i na kojem treba raditi kako bi ga se svladalo. Na kraju se ističe uloga društva u poticanju čitanja, osobito složenih tekstova kao što su popularnoznastveni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IP-2016-06-1210 - Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture (MEGAHR/MEGACRO) (Peti-Stantić, Anita, HRZZ - 2016-06) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Anita Peti-Stantić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.azoo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Peti-Stantić, Anita
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenoga teksta // Odraz reformskih promjena u školskoj knjižnici XXXII. Proljetna škola školskih knjižničara / Granić, Adela (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje, 2021. str. 8-15
Peti-Stantić, A. (2021) Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenoga teksta. U: Granić, A. (ur.) Odraz reformskih promjena u školskoj knjižnici XXXII. Proljetna škola školskih knjižničara. Zagreb, Agencija za odgoj i obrazovanje, str. 8-15.
@inbook{inbook, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita}, editor = {Grani\'{c}, A.}, year = {2021}, pages = {8-15}, keywords = {\v{c}itanje, intelektualni vokabular, konkretnost, apstraktnost, predo\v{c}ivost, popularnoznanstveni tekst}, issn = {1847-6074}, title = {Intelektualni vokabular mladih i \v{c}itanje: od slikovnice do popularnoznanstvenoga teksta}, keyword = {\v{c}itanje, intelektualni vokabular, konkretnost, apstraktnost, predo\v{c}ivost, popularnoznanstveni tekst}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Peti-Stanti\'{c}, Anita}, editor = {Grani\'{c}, A.}, year = {2021}, pages = {8-15}, keywords = {reading, intellectual vocabulary, concreteness, abstractness, imageability, popular science text}, issn = {1847-6074}, title = {Intellectual Vocabulary of Youth and Reading: from a Picture Book to Popular Science}, keyword = {reading, intellectual vocabulary, concreteness, abstractness, imageability, popular science text}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font