Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi (CROSBI ID 704301)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Novak, Anamarija ; Pahić, Tea ; Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Povezanost učiteljskog optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi
Komunikacija između učitelja i učenika u razredu, kao i bilo koja druga komunikacija, efikasnija je ako se odvija u ugodnom i opuštenom ozračju. Za razliku od učitelja koji imaju pesimistički pristup životu, a koji su obično nesigurni u sebe i skloni kritiziranju jer kod učenika češće uočavaju negativne osobine, učitelji s optimističnim pristupom vještiji su u stvaranju ugodne atmosfere u razredu. Oni se češće osmjehuju te radi toga djeluju ljubazno i pristupačno, a osim toga spremni su saslušati i prihvatiti kritiku te učenicima ulijevaju više povjerenja. Budući da odgovornost za stvaranje razrednoga ozračja snosi uglavnom učitelj, čini se da optimističan učitelj koji ima visoko samopoštovanje i prihvaća različite situacije na humorističan način predstavlja jedan od ključnih čimbenika uspješne nastave. Provedenim istraživanjem nastojalo se ispitati postoji li povezanost između učiteljskoga optimizma/pesimizma i samopoštovanja s uporabom humora u nastavi te postoje li razlike u uporabi humora s obzirom na radni staž učitelja. Dobiveni rezultati pokazuju da optimističniji učitelji imaju više samopoštovanje, da pesimističniji učitelji rjeđe rabe humor u nastavi, kao i da učitelji s više od 11 godina radnoga staža češće koriste humor u nastavi.
optimizam/pesimizam ; samopoštovanje ; humor ; nastava
nije evidentirano
engleski
Link between teachers' optimism/pessimism and self-esteem and the use of humor in teaching
nije evidentirano
optimism/pessimism, self-esteem, humour, teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
220-226.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka, Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-76-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096