Humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova (CROSBI ID 295705)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Predojević, Željko
hrvatski
Humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova
U radu se analizira humorističan prikaz školskog sustava u vrijeme pandemije koronavirusa na primjeru vizualno-verbalnih internetskih žanrova (image macro memi i viralne fotografije) u kontekstu humora o aktualnostima (engl. topical humor), tj. u suodnosu sa žanrom vica o aktualnostima (engl. topical jokes). Nudi se njihova tematsko- motivska tipologija u tri skupine motivirana najčešćim prikazima koronavirusa u školskom sustavu. Riječ je o 1) provođenju epidemioloških mjera za suzbijanje širenja koronavirusa u školama, 2) organizaciji nastavnog procesa u vrijeme pandemije te 3) reakcijama nastavnog osoblja na upute i izjave čelnika u školskom sustavu vezane uz organizaciju nastave u vrijeme pandemije. Ukazuje se na povezanost analiziranih primjera s vijestima u medijima i na satiričan prikaz čelnika u školstvu. U drugom se dijelu rada pokušava prikazati na koji se način postiže humorni učinak u vizualno-verbalnim internetskim žanrovima. Istraživanje je usmjereno na primjere objavljene na profilima društvenih mreža dviju aktivnih mrežnih stranica u sustavu obrazovanja – Nastavnici.org i Srednja.hr. Analizirani su primjeri objavljeni od početka pandemije koronavirusa u ožujku 2020. godine do kraja rujna iste godine.
humor o aktualnostima ; vic ; digitalni folklor ; image macro ; viralna fotografija ; COVID-19 ; koronavirus ; politički humor ; društvene mreže ; školski sustav
nije evidentirano
engleski
Humorous Presentation of the School System During the Coronavirus Pandemic on the Example of Visual-Verbal Internet Genres
nije evidentirano
topical humor ; netlore ; topical jokes ; image macros ; viral photos ; COVID-19 ; coronavirus ; political humor ; social networks ; school system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58 (1)
2021.
107-128
objavljeno
0547-2504
1848-865X
10.15176/vol58no106