Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poticanje interkulturalnog dijaloga putem glazbe: metodički pristup (CROSBI ID 704184)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vidulin, Sabina ; Bučko, Ana Poticanje interkulturalnog dijaloga putem glazbe: metodički pristup // Muzička pedagogija : izazov, inspiracija i kreacija : knjiga sažetaka = Music Pedagogy : challenge, inspiration and creation : book abstracts / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelana (ur.). Cetinje: Univerzitet Crne Gore, Muzilčka akademija = University of Montenegro, Music Academy,, 2021. str. 33-34

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina ; Bučko, Ana

hrvatski

Poticanje interkulturalnog dijaloga putem glazbe: metodički pristup

Interkulturalizam susrećemo u jeziku, književnosti, umjetnosti, religiji i modernoj ideologiji. Predstavlja dijalog među različitim kulturama koji omogućava njihovo razumijevanje i interakciju, s namjerom umanjivanja ili uklanjanja predrasuda i stereotipa. S obzirom na to da je nastava Glazbene kulture integrativna i interdiciplinarna po svojoj prirodi, osim razvoja glazbenih kompetencija njome se utječe i na uspostavu vrijednosti potrebnih za aktivno djelovanje u suvremenim pluralnim društvima. Potiče se interkulturalno razumijevanje i upoznavanje glazbe širenjem slušalačkog iskustva učenika, osvještavanjem postojanja različitosti te uči toleranciji. Jedno od glazbenih područja kojim se višemodalno pristupa sadržajima interkulturalnog odgoja i obrazovanja je slušanje glazbe. Upoznavanje glazbene literature započinje slušanjem glazbe kroz spontani doživljaj pri inicijalnom slušanju te spoznajno i emocionalno vođeno prilikom daljnjeg višestrukog slušanja istog glazbenog djela. Na taj način dolazi do boljeg razumijevanja i dubljeg doživljaja glazbe. Cilj ovoga rada je prikazati metodički pristup pri artikulaciji nastavnih jedinica s učenicima od četvrtog do sedmog razreda osnovne škole s namjerom upoznavanja kulture i običaja rusinske, srpske, mađarske, makedonske i albanske nacionalne manjine. Uz principe spoznajno-emocionalnog slušanja glazbe i korištenja suvremenih metoda poučavanja učenici aktivno sudjeluju u nastavnom procesu, stvaralački se izražavaju i oblikuju stav prema novome i nepoznatome. Escape room, uprizorenje pojedinih običaja, interdisciplinarno povezivanje građe i korištenje IKT-e, neke su od mogućnosti kojima se utječe na znanje i vještine učenika, ali i na oblikovanje općih vrijednosti. Suvremenim strategijama rada na nastavi glazbe pomiču se granice u korist oblikovanja identiteta učenika, prihvaćanja kulturnih razlika i uvažavanja različitosti.

interkulturalizam ; osnovna škola ; slušanje glazbe ; višemodalnost

nije evidentirano

engleski

Encouraging intercultural dialogue through music: a didactical approach

nije evidentirano

interculturalism ; compulsory school ; listening to music ; multimodality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

33-34.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Muzička pedagogija : izazov, inspiracija i kreacija : knjiga sažetaka = Music Pedagogy : challenge, inspiration and creation : book abstracts

Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelana

Cetinje: Univerzitet Crne Gore, Muzilčka akademija = University of Montenegro, Music Academy,

978-9940-9540-8-6

Podaci o skupu

Muzička pedagogija: izazov, inspiracija i kreacija

predavanje

08.04.2021-09.04.2021

Cetinje, Crna Gora

Povezanost rada

Glazbena umjetnost

Poveznice