Pregled bibliografske jedinice broj: 1132099
Višemodalni doživljaj glazbe
Višemodalni doživljaj glazbe // Državni stručni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1132099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višemodalni doživljaj glazbe
(Multimodal musical experience)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Državni stručni skup za učitelje glazbene kulture i nastavnike glazbene umjetnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
višemodalnost, SEM koncepcija, LMM pristup
(multimodality, SEM concept, LMM approach)
Sažetak
Predavanje je podijeljeno na dva dijela. U prvome se dijelu teorijski objašnjavaju odlike višemodalnoga pristupa obrazovnim sadržajima kao osnovne paradigme suvremenoga obrazovanja. Prednosti ovakvoga pristupa ogledaju se u većoj asocijativnosti, intenzivnijoj obradi podataka, duljem održavanju pažnje, boljem razumijevanju i poticajnosti tijekom učenja. Iako višemodalnost u nastavi glazbe nije novìna jer je primarni medij sama glazba koja je dostupna putem tehnologije, audio i videouređaja ili izvedbom uživo, standardni pristup slušanju glazbe djelomično je utjecao na to da se višemodalnost u manjoj mjeri odabere kao mogućnost spajanja različitih glazbenih područja i aktivnosti, ali i glazbe u kontekstu. U drugom dijelu predavanja prikazat će se nekoliko primjera dobre prakse, projekata i koncepata kojima se učenici upoznaju s umjetničkom glazbom, a koji primjenjuju upravo višemodalni pristup. Cilj je da se višerazinskim iskustvom i intenzivnim doživljajima utječe na oblikovanje kulturno-umjetničkoga identiteta učenika. Uz muziciranje učenika, najčešće pjevanje, ali i sviranje, doživljaj, upoznavanje i prihvaćanje glazbenog djela, djelotvornije je od samoga slušanja. Prikazat će se načini spajanja različitih glazbenih aktivnosti u redovitoj nastavi glazbe te ukazati na prednosti i mogućnosti koji se pružaju uz koncepte i modele poput Stage-English-Music (SEM) i Slušanje glazbe – skladanje (SGS), čime se potiče višemodalni i interdisciplinarni pristup glazbi u izvannastavnim glazbenim aktivnostima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost