Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 113175

Ljudsko dostojanstvo, autoritet i uzori u odgoju


Pranjić, Marko
Ljudsko dostojanstvo, autoritet i uzori u odgoju // Etika: predavanja sa seminara za nastavnike Etike održanog 7. - 9. rujna 1995. / Vulić, Nataša (ur.).
Zagreb: Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske, 1995.


Naslov
Ljudsko dostojanstvo, autoritet i uzori u odgoju
(Human dignity, authority and models in education)

Autori
Pranjić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Etika: predavanja sa seminara za nastavnike Etike održanog 7. - 9. rujna 1995.

Urednik/ci
Vulić, Nataša

Izdavač
Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske

Grad
Zagreb

Godina
1995

Raspon stranica

ISBN
Xxx

Ključne riječi
Iskustvo, dostojanstvo, kršćanstvo, Biblija, čovjek, sloboda, odgoj, autoritet, uzori,
(Experience, dignity, christianity, Bible, human being, freedom, education, authority, models)

Sažetak
Odgoj je veoma kompleksan. On nema u vidu samo ciljeve, sadržaje, postupke, proslijeđa, pomagala i vrednovanje odgojnog procesa, nego je nadasve zaokupljen ljudskom osobom kao subjektom istog tog procesa koji joj omogućuje adekvatnu promidžbu. Otuda Autor osjeća potrebu da istražuje osnovu na kojoj počiva čovjek kao neosporna vrednota, naime ljudsko dostojanstvo. On nije mogao ulaziti u analizu svih postavki i koncepcija o čovjeku, što iz metodoloških a što i iz razloga osobne nekompetentnosti. Mnoge od njih su samo naznačene kao postojeće i da o njima treba voditi računa u svakom pa i u našem kulturološkom i vjerskom okruženju. Svoju pak pozornost je argumentirano usredotočio na kršćanske osnove ljudskog dostojanstva kao na jedan od rijetko razrađenih sustava. Na taj način je htio pokazati sve pozitivne strane ljudske osobe koje se prenose putem evanđeoske tradicije. Budući da je razmišljanje namijenjeno odgajateljskoj znanstvenoj javnosti, bilo je nezaobilazno u tome kontekstu razmotriti i pitanje funkcioniranja odgojnih autoriteta kao i problematiku vezanu uz odgojne uzore s kojima su oni neprestano konfrontirani u svom znanstvenom premišljanju i svome odgojno-obrazovnom nastojanju

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Marko Pranjić, (175271)