Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka (CROSBI ID 441551)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Salihbegović, Ian Alija Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka / Mesić, Željka (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, . 2020

Podaci o odgovornosti

Salihbegović, Ian Alija

Mesić, Željka

hrvatski

Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka

Cilj istraživanja je utvrditi preferencije potrošača prilikom kupovine i konzumacije svježih jabuka kao i važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja jabuke. Anketno istraživanje provedeno je na uzorku od 111 ispitanika putem online ankete. Rezultati istraživanja su pokazali da nešto više od trećine ispitanika kupuje svježe jabuke nekoliko puta mjesečno dok je značajan udio i onih koji jabuku kupuju na tjednoj bazi. Najveći udio ispitanika konzumira jabuke dva do tri puta tjedno, u količinama do 0, 5 kg tjedno. Ispitanici jabuke najčešće kupuju u supermarketima i tržnicama. Sorte jabuka koje prevladavaju u kupnji su Idared, Granny Smith, Golde delicious i Jongold. Glavni razlog konzumacije svježih jabuka jest da je jabuka zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Ispitanici konzumiraju svježe jabuke podjednako tijekom cijele godine, a preferiraju svježe jabuke iz ekološkog uzgoja u usporedbi sa konvencionalnim. Najviše potrošača kupuje jabuke u rinfuzi dok manji dio njih kupuje jabuke u pakiranju. Od intrinzičnih obilježja ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu podjednako preferiraju kiselkast i slatkast okus jabuke. Od ekstrinzičnih obilježja jabuke za ispitanike su najvažniji veličina i tvrdoća ploda, a najviše preferiraju veće i tvrđe jabuke crvene boje. Visok udio ispitanika preferira konzumaciju svježih jabuka sa korom, dok manje od petine njih preferira konzumaciju bez kore. Podrijetlo jabuka i način proizvodnje obilježja su koja su najmanje važna ispitanicima , a cijena nije presudni faktor prilikom kupovine svježih jabuka. Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima jabuke pri planiranju proizvodnje i i odabira sorti jabuke koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Osim proizvođača, rezultati mogu poslužiti i trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.

jabuka, svježa jabuka, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja, preferencije potrošača

nije evidentirano

engleski

Consumer preferences and importance of apple quality characteristics

nije evidentirano

apple, fresh apple, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics, consumer preference

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25

16.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Agronomski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija)