Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka (CROSBI ID 441551)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Salihbegović, Ian Alija
Mesić, Željka
hrvatski
Preferencije potrošača i važnost obilježja kvalitete jabuka
Cilj istraživanja je utvrditi preferencije potrošača prilikom kupovine i konzumacije svježih jabuka kao i važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja jabuke. Anketno istraživanje provedeno je na uzorku od 111 ispitanika putem online ankete. Rezultati istraživanja su pokazali da nešto više od trećine ispitanika kupuje svježe jabuke nekoliko puta mjesečno dok je značajan udio i onih koji jabuku kupuju na tjednoj bazi. Najveći udio ispitanika konzumira jabuke dva do tri puta tjedno, u količinama do 0, 5 kg tjedno. Ispitanici jabuke najčešće kupuju u supermarketima i tržnicama. Sorte jabuka koje prevladavaju u kupnji su Idared, Granny Smith, Golde delicious i Jongold. Glavni razlog konzumacije svježih jabuka jest da je jabuka zdrava i nutritivno vrijedna namirnica. Ispitanici konzumiraju svježe jabuke podjednako tijekom cijele godine, a preferiraju svježe jabuke iz ekološkog uzgoja u usporedbi sa konvencionalnim. Najviše potrošača kupuje jabuke u rinfuzi dok manji dio njih kupuje jabuke u pakiranju. Od intrinzičnih obilježja ispitanicima su najvažniji okus i sočnost, pri čemu podjednako preferiraju kiselkast i slatkast okus jabuke. Od ekstrinzičnih obilježja jabuke za ispitanike su najvažniji veličina i tvrdoća ploda, a najviše preferiraju veće i tvrđe jabuke crvene boje. Visok udio ispitanika preferira konzumaciju svježih jabuka sa korom, dok manje od petine njih preferira konzumaciju bez kore. Podrijetlo jabuka i način proizvodnje obilježja su koja su najmanje važna ispitanicima , a cijena nije presudni faktor prilikom kupovine svježih jabuka. Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima jabuke pri planiranju proizvodnje i i odabira sorti jabuke koje zadovoljavaju preferencije potrošača. Osim proizvođača, rezultati mogu poslužiti i trgovcima i marketarima pri izradi marketing strategija za unapređenje prodaje.
jabuka, svježa jabuka, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja, preferencije potrošača
nije evidentirano
engleski
Consumer preferences and importance of apple quality characteristics
nije evidentirano
apple, fresh apple, intrinsic characteristics, extrinsic characteristics, consumer preference
nije evidentirano
Podaci o izdanju
25
16.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Agronomski fakultet
Zagreb