Uloga Katoličke crkve u stvaranju zapadnoeuropskog školstva (CROSBI ID 27945)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pranjić, Marko
hrvatski
Uloga Katoličke crkve u stvaranju zapadnoeuropskog školstva
Crkva kao ljudska zajednica već od svojih ranih početaka nije mogla biti ravnodušna prema kvaliteti svoga članstva. Potičući iz židovske sredine gdje je školovanje bilo visoko vrednovano, okružena helenističkom odnosno rimskom kulturom i na neki način njome izazvana, prva kršćanska zajednica nije mogla ostati indiferentnom na te poticaje, niti ih je smjela obezvrijediti. Odmah se od početka postavljalo pitaje: je li novi, Krstov nauk, koji je očaravao svojom jednostavnošću, privlačko svojom konkretnom korisnošću te fascinirao svojim obećanjima, kompatibilan s postojećom, dotadašnjom mudrošću? Tu je dilemu Autor ovog priloga ozbiljno shvatio i pokušao na nj konstruktivno odgovorti. Tako je u svom povijesno-longitudinalnom odnosno, ako se ima u vidu stupnjevitost, vertikalnom istraživanju, došao na prag potrebe osnivanja ne samo osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova nego i crkvenih sveučilišta koja imaju zametke u prvim počecima trinaestog stoljeća.
Kultura, svjedok, Aleksandrijska škola, katekumenat, visoko školstvo, starij vijek, srednji vijek
nije evidentirano
engleski
The role of Catolic Church in the creation of West-European school systen
nije evidentirano
Culture, witness, School of Alexandria, catecumenate, high education, the Ancient World, the Middle Ages
nije evidentirano
Podaci o prilogu
178-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Uloga Katoličke crkve u razvoju hrvatskog školstva
Kujundžić, Nedjeljko
Zagreb: Hrvatska akademija odgojnih znanosti
1994.
xxx