Metodološke posebnosti u istraživanjima suvremenoga djetinjstva: pedagoško-psihološka perspektiva (CROSBI ID 703991)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Dubovicki, Snježana ; Velki, Tena
hrvatski
Metodološke posebnosti u istraživanjima suvremenoga djetinjstva: pedagoško-psihološka perspektiva
Baveći se istraživanjima iz područja odgoja i obrazovanja koje uključuje sudionike od 6 do 14 godina, često razmišljamo više o poštivanju etičkih načela, dobivanju suglasnosti za istraživanje i drugo da ponekad zanemarujemo ili ne posvećujemo dovoljno pažnje samoj metodologiji istraživanja (sa svim njenim posebnostima). Često se u istraživanjima služimo instrumentima koji su već provjereni ili nama dostupni (da mjere točno ono što želimo istražiti) što predstavlja „lakši put“ i pri samoj analizi podataka. No, zahtijeva li suvremeno djetinjstvo i suvremeni pristup njegovome istraživanju? Metodologija rada odnosit će se na analizu časopisa u kojima su u zadnje dvije godine objavljivali radovi s tematikom suvremenoga djetinjstva. Kriteriji prema kojima su odabrani odgovarajući časopisi koji su ušli u analizu odnosili su se na specifično područje znanosti (društvene znanosti), specifična polja znanosti (pedagogije i psihologije), dob sudionika istraživanja (od 6 do 14 godina) te na citiranost časopisa vidljivog na Scimago Journal & Country Rank. Analiza suvremenoga pristupa istraživanju suvremenoga djetinjstva obuhvatila je neke od sljedećih metodoloških posebnosti: kategorizaciju rada, zastupljenost znanstvene paradigme, vrstu metodologije, zastupljenost i brojnost istraživačkih tehnika i drugo. Rezultati istraživanja pokazuju da se istraživanjima suvremenoga djetinjstva iz pedagoško-psihološke perspektive ne pristupa „suvremeno“, tj. ne pristupa holistički, nego ga svaka struka istražuje u okviru posebnosti „svoje“ metodologije. To bi svakako trebalo promijeniti.
kvalitativna metodologija, kvantitativna metodologija, pedagogija, psihologija, suvremeno djetinjstvo
nije evidentirano
engleski
Methodological Particularities in the Research of Contemporary Childhood: Pedagogical-Psychological Perspective
nije evidentirano
contemporary childhood, pedagogy, psychology, qualitative methodology, quantitative methodology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
42-43.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood
Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina
Zadar:
978-953-331-321-4
Podaci o skupu
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija: Nova promišljanja o djetinjstvu
predavanje
04.06.2021-05.06.2021
Zadar, Hrvatska