Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kombinirani razredni odjel: socio-ekonomska nužnost ili pedagoški izbor? (CROSBI ID 295399)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Varga, Rahaela ; Sabljak, Matea Kombinirani razredni odjel: socio-ekonomska nužnost ili pedagoški izbor? // Acta Iadertina, 17 (2020), 2; 175-192

Podaci o odgovornosti

Varga, Rahaela ; Sabljak, Matea

hrvatski

Kombinirani razredni odjel: socio-ekonomska nužnost ili pedagoški izbor?

Na globalnoj se razini povećava broj osnovnih škola u kojima se nastava odvija istovremeno s učenicima dvaju ili više razreda u tzv. kombiniranom razrednom odjelu. Glavni je razlog organiziranja takve forme odgoja i obrazovanja nedovoljan broj učenika za uspostavljanje klasičnoga razreda koji čine učenici istog godišta. Premda je uzrok njegova uvođenja nedostatak povoljnijih društvenih i gospodarskih uvjeta, moguće je u njemu prepoznati određene odgojne dobrobiti za učenike. Odgovor na pitanje je li formiranje kombiniranoga odjela socioekonomska nužnost, ili bi pak trebao postati namjeran odabir kompetentnoga učitelja zbog dobrobiti koje ima za učenike, ovisit će o tome stoje li u fokusu prednosti ili nedostatci kombiniranoga razrednog odjela. Cilj je bio ispitati spremnost prihvaćanja zaposlenja u kombiniranom razrednom odjelu u odnosu na razvijenost kompetencija. Rezultati su pokazali kako najveći broj sudionika istraživanja ne bi želio raditi u kombiniranom razrednom odjelu, posebice ne na početku svoje karijere jer rad u takvim uvjetima procjenjuju zahtjevnijim. Pozitivnije viđenje kvalitete nastave u kombiniranom razrednom odjelu imali su sudionici istraživanja koji su i sami bili učenici kombiniranoga razrednog odjela. Zaključuje se da je među sudionicima istraživanja kombinirani odjel dominantno procijenjen kao socioekonomska nužnost, a ne kao pedagoški izbor.

dobrobit učenika, heterogenost učenika, ishodi učenja, kombinirani razredni odjel, kvaliteta nastave, studenti, pedagogija

nije evidentirano

engleski

Multigrade Classroom: Socio-economic Inevitability or Pedagogical Pick?

nije evidentirano

student well-being, heterogenous students, learning outcomes, multigrade classroom, quality of teaching, students, pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (2)

2020.

175-192

objavljeno

1845-3392

1849-1243

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice